網頁

2015年12月14日 星期一

育兒路上的黑暗時光

我足足觀察了半年,才定下這篇blog的標題。


兩歲之前的瞕瞕是個很乖巧的孩子,令人覺得教養他很順心。


時間回到今年七月,那時他剛過了兩歲不久,升了大班,托兒所對他開始多投訴。


新班主任說他上堂時無故離座,甚至走左去人地班房,每日都係,堂堂都係。言下之意話瞕瞕坐唔定。


但我認識的瞕瞕係坐得定的,難道他突然患上過度活躍症??還是他本來就有過度活躍症,症狀現在才浮現出來??(苦笑)


經旁敲側擊,原來瞕瞕升班後,換了班房,他未慣,故此經常回去看昔日舊班房,那個他已待了一年的班房。他對舊班主任有熟悉感、安全感、依賴感。。。但當他看見那個班房的小朋友卻變了另一群bb臉孔時,又感到無比困惑。及後在大人耐心解釋下,他終於明白了「升班」是怎麼一回事,便不再走佬了。


我以為問題就此解決,想不到隔日又來新的。總之,自從升班後投訴就沒有停止過,或者説,瞕瞕兩歲後,教養煩惱就沒有消失過。


除了家人,最了解瞕瞕的就是班主任。畢竟她也是其中一名照顧者,而且她有很多學生,可以整體觀察和留意到個別差異。跟班主任交談得最深入的一次是托兒所開放日,她概嘆地説「瞕瞕而家大左,識野多左,愈黎愈曳」


這點我們在家也頗有感受。明明有能力自己食晒一餐飯,卻偏要製造事端。食十啖就冇癮要人餵,唔餵就搞事,他會用匙羮筆d飯菜上頭頂,再搓勻d頭髮,或者順逆時針攪拌d湯,泛起一圏圈旋渦,接著不慎倒瀉碗湯       -___-... 如果餵他又好地地,最終迫令大人餵返飯,之前都唔係咁的,此乃倒退行為??


除了食飯,還有很多事情不省心,例如:睡覺。夜晚超過10點都唔訓,朝早未夠7點就要起身,下午又唔訓覺,真係一分鐘都唔駛訓咁。自己的兒子如此生龍活虎,可媽媽卻快要倒下了。「唔訓晏覺」這件事在托兒所是不被容許的,因為工作人員要等小朋友訓晒先可以休息,或者做其他野。瞕瞕唔訓覺不單止,仲會搞住d小朋友,為阿姨帶來極大困擾。


投訴歷程至今已半年有多。我地都共同商討過有甚麼解決辦法,包括:夜晚再夜d訓,等佢日間眼訓自然會訓、班主任喺佢隔離氹佢訓、我同佢講道理,唔眼訓都要乖乖地,因為你唔眼訓但同學仔眼訓想休息,阿姨好忙好多野要做。。。


自從睇過《無條件養育》這本書,我便不再將投訴視作犯錯,繼而懲罰;其實最好的做法是投訴-> 尋找背後原因-> 溝通 -> 改進。


講就容易,要做到真係好難,好難,好難!它需要付出很多時間精力,無限的愛與包容。


算了,食飯唔正經,唔肯訓,可能是天下小朋友普遍共有問題。但有一項投訴,只得瞕瞕一個會咁。


班主任話佢喜好惡作劇,會作弄其他小朋友。行為包括扯散女同學的辮辮,上堂時捐落枱底剝人地隻鞋,收埋d野等你搵唔到,鬼主意多,搞呢搞路。。。><


我們在家也經常領教他的惡作劇,試舉一例。我從超市買左條廁紙(一條十卷那種),瞕瞕嚷著要幫我放好在廁所的儲物櫃,反正我忙,我想好吧,請你幫忙。當我忙完另一件事,去看瞕瞕辦妥了沒有的時候,他kit kit地笑,眼神流露著狡黠的目光,我便知道「出事了」。他將d廁紙一卷收埋在梳化底,一卷收埋在茶几底,一卷收埋在抽屜,一卷收埋在被窩。。。etc。都不知道好氣還是好笑,既然有心收埋得,就算你鬧佢,都唔會順攤拎返出黎,他正等待你進行他設計的尋寶遊戲。


由遺傳因子分析到言行身教,我地都唔明點解瞕瞕會咁,因為我同我老公完全唔係鍾意整古人的人,甚至可以説是性格內斂。


我地同托兒所阿姨都覺得,瞕瞕d曳野某程度上係想引人注意,而且佢愈來愈想引人注意。也許小朋友成長階段或多或少都會這樣,隨著他日漸長大,但願我們能適當地耐心地引導,唯望將他「想引人注意」的傾向轉至正確方向,如努力讀書得到好成績,發展某種才藝之類,也一樣可以引人注意的。但未知是否有這種能耐,也許未等到那天,我們的耐性早已被他磨光。


概括了瞕瞕的頑皮搗蛋情況後,講返個標題。細路仔曳本應很平常,為何我會形容這是一段黑暗時光?首先是托兒所每天的投訴令我有點難堪,我甚至有不祥預感這種投訴會一直到出托,延至k1入學後是另一種「新開始」。


其次是瞕瞕在家也很曳,非一般的曳,我試過被佢激到喊,眼淚在心裡流T.T...


第三是有人告訴我這是行為偏差的端倪,這種小孩最終要接受行為心理治療,唉!


我感到很迷茫,好像走不出來。曾經都以為自己很有辦法,但現在都不得不懷疑自己唔識教,這點是令我最傷心的。


關於知識的灌輸,其實我做得很少,大部分時間仍花在教養上。我真心想教好佢,多過要佢成為一個好叻的人。由於天天都在跟這小子角力,以及不停尋找方法應對,最近blog寫少了。對我來說,一個月能寫上一篇已經很好了。但我都盡量找機會記下來,即使是不太如意的。回望的時候,拉遠時間框架,可能只是令人一笑置之的經歷。


ps 附上兩張近照,一睇就知好曳啦。















30 則留言:

  1. 晉彥是資优兒,以我過來人的經驗,我覺得你兒子很大機會是資优。

    回覆刪除
    回覆
    1. 晉彥媽謝謝您。都有人問過我,如果知道個仔係資優兒,對佢態度會否唔同左。
      會的,但態度並不代表我因此特別高興或者驕傲。態度是指我的教養態度。因為我好明白,學習興趣跟資優這回事,係呈正比的,要持續運用這種天賦,就要持續地學習新東西。否則,呢兩樣野會逐漸離佢而去。
      家長更應該用「知識」去餵飽佢,佢就會繼續好奇,轉化成內在學習動機,這樣,對大家都好。

      刪除
    2. 害怕自己孩子是資优兒,那是正常的心路歷程,當證實之後更有源源不絕的擔憂,和與老師的角力。但不能因為害怕而不去正視。

      刪除
  2. 媽媽加油! 育兒路上無論如何,耐性是最重要,可能是天生性格,可能是後天環境,令孩子有不同的行為舉止,相信慢慢觀察溝通,會很快適應和尋找到相處的模式。加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. 跟大家一樣,我仍在學習做更好的父母親。育兒大方向我大致做得對,能進步的空間是「因材施教」。我開始留意緊瞕瞕同人地有甚麼不同,尋找最合適幫佢成長的方式。而且我也在不斷調整自己對佢的想法和期望。

      刪除
  3. 班主任話佢喜好惡作劇,會作弄其他小朋友。>>>不止暲暲係咁,南瓜仔既表妹都係咁,將a同學既餐盒放係b同學書包度。

    我都覺得暲暲係資優兒童,可能學既野太淺,佢覺得好悶 .....

    加油呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 都係既。其實托兒所這年的課程內容,同上年係一樣的,原原本本地重複了一次。例如:上年9月第一週教ABC, 第二週教DEF;今年9月第一週又是ABC, 第二週又是教DEF。。。可能瞕瞕真的悶啦。
      但我對托兒所冇乜要求,唯望有人幫我湊住瞕瞕就得,好讓我可以安心工作。所以,有時我都期待瞕瞕快d返幼稚園,新環境,新挑戰,新體驗,新知識,令他有所寄託。

      刪除
  4. Anki 都好乖架,但都愈來愈壞,佢又不至於整古人!但唔聽我指示都足夠我煩,唔食飯要人餵,唔比佢食都無所謂,唔訓教,唔去廁所,特別去廁所令我勁無助,時常激到我喊!

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁小朋友terrible two特徵就係say no, 樣樣都話唔得。呢d我都明白,都經歷過,唯有見招拆招,用你比佢更高既智慧拆掂佢。但瞕瞕樣樣say no不單止,行為仲去到騷擾人,that's really not good, 而且騷擾人就係ADHD徵狀,我最驚都係呢樣。

      刪除
  5. 瞕媽加油!雖然我唔知可以點做,但我相信愛可戰勝一切!!

    回覆刪除
    回覆
    1. thanks Iris, 你也是一個好媽媽,因為你對包包有無比耐性。除了愛,我還需要很多的理性。愛,能包容一切;理性,則能最好地處理事情。

      刪除
  6. 我系路人甲, 但剛好睇到妳LI篇文, 深深感受到妳既無奈,瞕媽其實妳已經好叻架。我仔仔都系有吾聽話既地方,最重要自己一D耐性都無,所以育兒路上我自己都仲系戰戰兢兢。我只可以講大家努力, 加油呀。

    回覆刪除
    回覆
    1. 感謝你的初次到訪。我都係盡做架咋,將自己的經歷寫出來,第一就是想理清自己的情緒,第二就是想熟悉的blog友或路人甲乙丙丁,可以不吝地給我一些意見。我還有很多想寫,而在我未開始寫下一篇blog時,赫然發現收到14則回應,感覺很驚訝,在細讀了大家的留言後,那種感覺更是溫暖又感動。

      刪除
  7. C 琪加油,絕對明白你份無奈同傷心,會唔會因為麻麻搬開左,瞕瞕都要適應一下?
    嗯,點都好,教小朋友真係唔容易,為你打氣,大家一同努力~

    回覆刪除
    回覆
    1. thx Sammi,我當然有咁樣諗過。。。嫲嫲一搬走,瞕瞕就作反??但這樣更突顯自己的無能,我甚至極不願意循這方向去想。不過事實就是,阿仔特別蝦阿媽:(

      刪除
  8. C琪唔好鑽牛角尖,你所講嘅黑暗期,老實講我到宜家仲經歷緊,你喺育兒路上有好多同路人㗎﹗

    我好明不停畀學校老師投訴嘅感受,亦明小朋友無論喺屋企定學校都咁難搞有幾難頂,我哋做媽媽嘅雖然做唔到D咩,但可以更包容同畀更多嘅愛去溶化佢,只要我哋唔放棄,我相信終有一日會教得好佢哋㗎﹗

    BTW,我都覺得暲暲可能係有D資優,就算唔係都一定係聰明得滯,你要諗辦法消耗吓佢嘅精力,簡單D講係安排多D嘢佢做,無無謂謂可能係幫手洗吓碗洗吓菜摺吓衫咁,等佢有成功感存在感,你一定要叻過佢轉得快過佢你先可以治得到佢

    回覆刪除
    回覆
    1. 你到而家仲經歷緊??唔係呱,我仲以為三歲打後情緒就變得穩定,然後好乖。聽你咁講,似乎無咁理想喎,哈哈。
      我有認真參考過你的建議,然後安排左好多野俾瞕瞕做,由照顧自己到小家務都有,還打造了他的學習角和圖書角等等。同時初步成功引導佢有自行閱讀動機,佢已識得自行從書架上揀書,坐好慢慢睇,由第一頁翻到最後一頁。雖然不知道佢吸收了多少,但我最欣喜的是,見到佢精神有所寄托。
      有個好消息要告訴你的是,你好似瞕瞕的知音者,佢突然變返好乖,乖到阿姨特登打電話俾我,問我點同瞕瞕傾,話佢而家返學好乖,也是開學後,佢手冊有了一次全tick紀錄。

      刪除
  9. 咁細個識得咁整估人,我都認同暲暲係資優呀,要揾d 野比佢學及消耗他的精力,加油呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 識整古人,係咪一件好事呢?瞕瞕好細個(1歲4個月)就已經識整古我地。當時我們覺得佢幾funny,無傷大雅。但情況發展到托兒所都投訴當然不好了,也令我反省,自己是否對佢過於放任,而過了火。
      現在佢係明白他人感受的,所以我會由此入手,同佢講被整古的感受,要有同理心。

      刪除
    2. 係呀,要教同理心,好重要,加油呀!

      刪除
  10. 不要想太多。每個小朋友也有百厭的時候。多留心瞕瞕的發展;他可能真的是資優兒呀。加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我唔可以唔想呀。因為我唔想,就等於認同瞕瞕的搗蛋行為,今天托兒所有投訴,他朝學校亦會對此有所不滿,旁人也會覺得我們沒有好好教導。所以,小朋友係要被調教的。

      刪除
  11. 感受到你付出咗好多努力去教好瞕瞕呢!你真是一位好媽媽啊! :)
    瞕瞕真係好聰明,識整蠱人又多鬼主意~~ 我諗如果可以俾機會佢將d鬼主意運用在合適的地方,成件事會正面同開心好多呢!
    又,我估瞕瞕而家只係未明白整蠱人會對其他人有唔好的影響,所以先會出問題呢!你咁有心機教佢,相信講多幾個月道理,佢慢慢就會明白and合作了!
    加油呀媽媽~~ ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝Carson mama, 由於煩惱於處理瞕瞕的事情,所以近日甚少探訪其他blog. 你的意見給了我很大的啟發,我也正朝著這個方向努力,亦開始見到少少曙光 :)

      刪除
  12. 我唸小朋友大左叻左,自然係開始冇咁聽話架,所以啲人成日講horrible 2 terrible 3果啲
    不過話瞕瞕上堂整蠱人,之前返學校講座聽過,可能瞕瞕嫌上堂內容太淺所以冇心機上堂呢。我都冇經驗去處理,只能為你打氣,加油呀c琪

    回覆刪除
    回覆
    1. 最近我在看一本書,叫做《最美的教育最簡單》,得到了極大的啟發。原來小朋友真係無完美的,佢聰明活潑,可能就同頑皮搗蛋拉上等號,自必然也有點「不吃飯、不睡覺、不聽話」。其實我都想通了,一切順其自然吧:)

      刪除
  13. c琪,我相信每個小朋友都係唔同時期有唔同既頑皮事,我好多時都嬲到自己入房冷靜架,大家加油,相信過左某一時期,瞕瞕又會回復乖巧:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我好嬲既時候真係爆左佢,我要學習你既修養至得

      刪除
  14. 完全明白你感受,我家又何嘗不是每天上演 "百厭仔日日新鮮日日甘"?
    每當我氣餒時,身邊都人都會安慰我話 "百厭好呀,寧生敗家仔,莫生蠢頓兒",其實有時都係嘅,唯有用無比嘅耐性啦,希望有一日可以等到佢定性少少,講到尾小朋友都係會頑皮,唔頑皮就唔係小朋友啦~
    我最近無時間睇BLOG,因為蛇仔明病咗呀,每次佢病,我就更寧願佢百厭喇

    回覆刪除
    回覆
    1. 終於等到你的留言啦,我既意思係終於見到你的留言,因為你曾消失過一段時間,而家再見返你的留言,便知你們一切安好,Merry Christmas~
      對於家中日日上演「
      百厭仔日日新鮮日日甘」事件,我直頭想將個blog改名做「家有奀皮仔」添呀,我覺得新blog名很貼切我blog既內容哦。
      蛇仔明係咪冷親呀,take care and get well very soon

      刪除