網頁

2013年6月21日 星期五

產後痛上身

這篇充滿了痛苦與不愉快,可能有些負面,但畢竟都是屬於我生育歷程的一部份,我仍選擇將之記錄下來,提醒我母親生我時亦經歷同類似的,時刻都要孝順她。


生完之後真係有好多野想分享,有苦亦有樂。不過都係生完先知,仲有野痛過生仔,包括順產傷口痛,谷奶痛,乳頭破損痛,子宮收縮痛,痔瘡痛。。etc,而我不巧地全部痛症上晒身,令我成個坐月心情都麻麻地,寫blog都帶點困難。


我在討論區開左個post,忍唔住呻下產後痛,原來有好多同道中人。。。



主要想講傷口痛,雖然我可以好僥倖咁同人講,我生仔仔戈時只係痛左兩個鐘,產程算快,助產士由剪到縫針既過程,麻醉藥效仲未過,所以一d都唔痛。但估唔到之後既傷口痛簡直是一個噩夢。。。


被推到產後房,清醒後我第一次感覺到痛,是因為要落床去小便。我禁鐘叫人來,個助理目無表情地問我衛生巾,網褲同拖鞋0係邊,跟住機械式地命令我點換,但當我一移動身軀,下身便傳來一種難忍的撕裂般的痛楚,我坐在床邊冷汗直冒,一切動作戛然停止。個助理見我無即時依照她指示去做,語氣頗差咁話,都唔知係咪個個生完之後都變蠢架!她是在極度不耐煩之下陪同我去完廁所。回想我見肚後大部份人都很照顧我,但點解有人對產婦咁無愛心架。。。


"母嬰同室"的體驗很好,bb點心車會放在我床邊,我可以隨時望到佢,唔駛特登行去育嬰室,事關郁一郁都痛,好似根本郁唔到。而由於餵人奶關係,經常都感到口乾,有時來不及飲水,便乾咳起來,一咳就會扯動傷口,痛過一兩次怕死了,所以不斷飲水補充。


日間訓低在自己張床餵bb還好,但夜裡都係要行去哺乳室坐低餵,傷口一接觸到硬板是絕對的難受,不過低頭見到bb努力地食緊奶奶,卻又可以暫時忘卻這種痛。當親友上來探望時,我甚至企0係接待佢地都唔願意坐0係度,一係就訓低。至於在canteen食飯鐘數,都會見到好多其他喪屍,但同佢地傾計了解到,佢地未必有我咁痛,應該係大家縫針的方式不同有關,而我每次只會匆匆食15分鐘就起身返房。


記得縫針時助產士已跟我說,我的皮膚不好,所以大部份幫我縫外縫線(即實線),只縫內縫線(即溶線)的話一定埋唔到口,仲會爆線,另外產後第6日需自行回去衛生中心拆線,如果我想傷口好得快d,訓教的時候要夾埋雙腳。當時一來生完累到虛脫,二來我顧住望住心口個bb,還沒有意識到是怎樣一回事,其實好戲在後頭。。。


根據過來人的經驗,縫實線真係會痛過溶線,尤其是一坐低戈陣d線扯到好衡,仲要在一個咁敏感的部位。臨出院前同其他媽咪一齊排隊等見兒科醫生戈20分鐘,我覺得渾身都不舒服,在工作室門口坐也不是,站也不是,適逢產後房爆滿,要我在早上10點半就退房,令我見完醫生,被迫在哺乳室等足老公4個鐘,佢先收工來接我,我忍痛坐一陣站一陣抱著自己的bb,望向窗外下著陰霾的天氣,可謂百般滋味在心頭。卒之在住院部走廊會合了老公,還要分別到袐書處,出生登記站辦理一些手續,在醫院裡面撲來撲去,回到家已經奄奄一息。


然而回家後也並未有變得輕鬆,由於我埋身餵人奶的緣故,等於全天候親自照顧一個初生bb,無人可以施以援手。好幾次老公見到我就住就住d姿勢,痛到臉都青埋,連他也皺著眉心痛起來。在最初的一段日子裡,不論夜間或日間,我都只能訓低餵bb,佢食完一邊,我就將佢移到床既另一邊再餵,根本唔想,亦無力抱起他。誤打誤撞之下,bb直至滿月都很少扭抱,無意中訓練到佢食飽就訓,恰眼訓都係自己訓,除左肚餓同換片都唔會哭鬧,減少好多麻煩。


期間我有親力親為帶bb返衛生中心check黃,順便為佢預約第一次兒科保健。我印象深刻在掛號窗等待的幾分鐘裡,好像等了幾個世紀般,頭頂受著強力冷氣吹襲,雙腿也因傷口而痛得打冷震,那一刻的痛在我腦海中深深地烙了印,至今仍難以忘懷。


好不容易等到第6天拆線,在又痛又驚的情況下,血壓飆升至160。。。姑娘好驚我會暈,佢好好好溫柔地,不斷安慰我,又講下第二d野分散我的注意力。


拆左線痛楚的確減輕了不少,可是這時另一種痛卻冒了出來,就是痔瘡痛。其實它一直都存在,只是之前被傷口痛暫時掩蓋罷了。除非開刀生,否則這個問題很難避免,皆因胎兒通過產道時壓力太大所致。痛起上黎都幾係野,連直腸裡面也感覺到痛。請教過醫生,開左一枝藥膏俾我,話要搽7個星期至好。痔瘡痛猶如傷口痛,一樣令我在床上動彈不得,無誇張,因為我爆左7粒呀。

 
一日一日咁數日子,呢兩種痛維持了18, 9日有明顯好轉。然而在出月子前的一兩天,我感到傷口又重新痛了起來,多希望那是我心理作用,不是真的。但我確實摸到,照鏡見到生左粒粉紅色既野,好似一粒紅豆般大小,我隨即聯想到生了肉芽,心涼了半截。等呀等,等到老公夜晚10點幾放工,上山頂睇婦產科急診,唔知咩問題,但都要盡快處理好。


好在當晚急診一個人也沒有,我即時見到醫生。起初醫生都以為我生了肉芽,在經過佢細心幫我檢查後,發現原來是有兩針內縫線被身體排斥,完全吸收唔到,搞到要緊急拆線,估唔到我皮膚真係咁差,溶左一個月既溶線都溶唔到。我抵受過勁痛的實線,無端端拆線之後又再拆多次線,講真,咁搞法使我對刀刀針針很恐懼,已成為陰影。


縱然如此,有一樣野我還是覺得萬幸,就是我不用開刀生。開刀個傷口大咁多,況且我這種不易癒合又會留疤的膚質,若然要開刀,後果真是不敢想像。這是整段經歷裡我最感恩的地方。










  • 留言者: 周師奶
  • Email: cmchau27@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-07-01 16:40:18
睇都覺得痛





  • 留言者: 小魔怪媽媽-YEN
  • Email: yenman_love28@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-28 19:12:16
睇到都覺得痛,可能我係自己爆所以無剪咁痛~~
但乳頭破損痛我深深感受到,因為bb唔識啜搞到我一面不停流血,
都忍住痛比佢啜,佢一路啜我眼淚一路流,我老公見到都話好心痛~~
[版主回覆06/28/2013 19:52:45]其實相似的經歷, 我都間唔中在人地的blog度睇到... 係.. 睇到都覺得痛. 雖然樣樣都有心理準備, 但上左自己身先知真係好好好好好痛.
你既情況應該泵奶出黎, 等乳頭休息下, 2,3日就好返架嘞. 如果真係損到流血戈種痛... 我估.. 見到bb個口已驚.





  • 留言者: 水太太
  • Email: tobi_tam@ymail.com
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-28 13:07:09
嘩,個經歷真係好恐怖,針針都痛入心呢... 而家係咪捱過左架喇?
[版主回覆06/28/2013 19:50:01]keep住搽藥膏, 有好到... 但坐完月無端端肚痛肚痾, 不幸痔瘡復發, 又要痛多一段時間囉. 你千祈唔好學我呀.





  • 留言者: 艾利絲
  • Email: irischow_2000@yahoo.com.au
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-28 09:34:18
睇到都覺得痛!可以吃止痛藥嗎?真的媽媽真偉大啊!
[版主回覆06/28/2013 12:01:13]有, 我吃了差不多一個星期的止痛藥啊





  • 留言者: kiki
  • Email: kikit330@ymail.com
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-25 10:20:09
睇到你既分享,切切實實咁感受到你既痛楚,c琪,你好偉大呀,做媽媽真係一d都唔易,希望你之後咩痛都無,只有同bb開心既時間:)
[版主回覆06/25/2013 13:50:23]放心la, 一定會慢慢好返ga

沒有留言:

張貼留言