網頁

2013年6月2日 星期日

2日人仔,我在產後房的經歷

Day 2 2013.05.15


由於初為人母太興奮的關係,訓在床上無乜睡意,見凌晨12點都未有人黎叫我起身餵奶(佢地係逐間逐間房,逐張逐張床叫,只係未輪到我姐),我便自行走到育嬰室對面的哺乳室視察環境。


日間姑娘教我在自己張床躺著餵奶,但到了哺乳室則要坐著手抱餵奶了。正確姿勢是背脊挨住椅背,雙腳腳板撐住地下,手臂托著bb的後尾枕但腰不能彎,所以膝頭應該搵d野承托著,於是我又返入房攞個枕頭墊住。


成個產後房有成40個媽咪生左,但哺乳室卻只見3位出現,已包括我。咁即係其他30幾個媽咪都選擇夜晚唔起身餵,交俾姑娘。bb一餓就會呱呱大哭,嘈到咩咁,做到d姑娘同助理都踢晒腳,少不免有些埋怨。個助理邊做邊嘆氣:唉,d太太又唔肯起身餵,我地又唔夠人手,都唔知幾時先餵得完,如果佢地見到自己個b喊得咁凄涼,一定心都痛埋。


那一刻覺得自己懷中的寶貝很幸福,可以埋身食到媽媽奶。然而傷口貼著硬邦邦的坐椅真的超痛,加上bb每啜一啖,個肚便那住那住痛,姑娘解釋說是子宮收縮痛,由催產素定催乳素引起,但有助子宮迅速復原。。。可謂痛楚的雙重體驗。但儘管如此,母愛的流倘使我能暫忘這些不適。


聽講以前係唔駛出哺乳室餵的,會有人抱個bb去你床度,但後來好似出過意外,所以院方唔會再咁做了。而我就覺得出哺乳室比較好,一來有人睇住,二來個人精神d,三來姑娘又會教下我地野,我地幾個奶媽又可以互相交流下心得。


每次餵奶時限是半個鐘,下輪是凌晨3點和6點,當然我還有繼續出現,另外兩位媽媽也是。我餵完6點戈輪就放心訓一教等8點食早餐。


昨天因為仲吊緊針無出canteen食早餐唔知,原來早餐時份是會播放一些教育片,包括點樣幫bb換片,洗臍帶,沖涼,著衫,辦理bb出院手續,預約兒科保健和產褥檢查。。等等,我好有心機睇,從中都學到唔少野。





一食完早餐,姑娘便會催你認領返自己個bb,自行照顧。呢一樣就係山頂同鏡湖最大唔同既地方,山頂差不多要你全程自己湊返,如果驚辛苦一定要去鏡湖生,鏡湖會在你出院先俾返bb你。我本人就很buy母嬰同室,見bb第一面之後根本一直掛住,我好享受同bb獨處既時光,醫院有人睇住我地,我又可以專心學習同熟悉點照顧你。


不過唔係個個都頂得順,試過有人在山頂生完,先至知道竟然要自己湊返bb直到出院,完全接受唔到,結果翌日便急不及待要求出院,起碼屋企會有人幫手。其實我都爭d頂唔順架,畢竟傷口真的很痛,上床落床都要就住就住,活動能力好似喪屍咁,超可憐。但我也深深地明白,出院之後都係要靠我自己,否則怎會堅持到。


10點幾,鬼佬醫生又黎巡房,他觀察完我傷口說明天可以出院了。意料之中,而家床位咁緊,如果無乜事又點會俾我住得耐?但佢就同隔離床個太太起左d爭執,內容大概係個太太谷奶要求止痛藥,但醫生認為谷奶既解決方法當然就係餵奶,除非唔餵,咁佢就直接開回奶丸,總之唔會開止痛藥。姑娘翻譯醫生的說話,俾太太兩個選擇:一)餵人奶,而且一定要埋身餵,佢地會開始吩咐育嬰室不再給予水奶(即奶粉);二)不餵人奶,開回奶丸唔駛煩。


但我聽得出個太太既不想服食回奶丸,但又不想埋身餵人奶,佢調返轉向醫生提議:育嬰室繼續給予水奶,而佢會等出院唔痛嘞先開始餵人奶。醫生聽完勃然大怒,若谷奶無法及時排清的話,最壞既後果係乳腺炎,要做外科手術排膿。佢裝一裝個病歷表,鬧個太太諗野太天真,"30 years old already, but it seems nothing ready to be a mother!" 


最後個太太死死氣答應餵返人奶,醫生即時了斷話,咁我落命令叫育嬰室唔再俾水奶你。佢地行開後,太太走埋黎我度呻,d醫生護士都痴線,係咁迫人餵人奶,山頂鬼死咁孤寒,連枝水奶都唔捨得俾。我自然好言相勸,佢地都係為你好姐,谷奶都係要快些清空好,唯有努力d餵bb,否則一旦搞到乳腺炎要做手術就大件事嘞。後來一個產後護士親自幫佢按摩通返乳腺,仲一面讚佢d奶幾好,唔餵極之可惜。反而我到這個時候仲未上奶,有少少羨慕佢。


午餐係魚尾飯,整得好腥,令我胃口持續不好,好在中午99攞過黎既湯水好味咋,補返。今日係嫲嫲第一次抱bb,bb眼仔碌碌望住嫲嫲,好似識聽佢講野咁。跟住仲有舅公舅婆,公公婆婆上黎睇bb,大家一致認同bb個樣似我。隔離床太太d親戚都過左黎吹水,仲無心咁問我bb係咪早產,sigh。。。我都唔係好明,點解bb明明有6磅1,但睇落咁細粒,似隻5磅的貓仔。









連續兩日,老公都一個人陪我,留到保安清場趕人先捨得走(其他探訪者最多來打擾半個鐘),佢對這個小生命真的感到非常疼惜。佢見到人地從育嬰室出出入入渣住枝水奶,便問我有無問佢地攞一枝餵bb。我話我係全人奶,唔補奶粉的。佢很疑惑既然我未上奶,又唔補奶粉,咁bb食乜維持生命?關於這一點我同樣充滿問號,因為我雖然有埋身餵,但事實上我一滴奶都未有呀!老公焦急了,係咁催促我問姑娘。咁啱有個姑娘在身後經過,主動地解答左我地。佢話bb係帶住能量從母體娩出,開頭可以幾日幾夜唔食野都得,直至媽媽上奶,佢會幫我地監察住bb的大小便,以評估這種能量是否消耗完。





下午又發生同尋日一樣既事件,打開條片發現有胎糞,今次我可以自己搞得掂嘞,不過我同時有個疑問,人仔細細,痾左兩次咁大pat既野,腸胃應該清晒喇呱?體內仲可有能量剩低?係咪要叫姑娘開始補奶粉?諗下諗下都係好唔放心,便行下入育嬰室搵姑娘問過究竟。





點知我見到母乳講座個姑娘呀,佢都好似有少少認得我,事關戈日落住雨比較少人上去聽,加上我老公又捉住佢問左好多問題。我同佢講我無奶驚餓個b,唔知點算,佢反問我有無飲足夠既水,一日3公升,餵奶前後各一杯,我話有呀;佢又問我有無食錯野,豬腰,白鴿,紅棗,桂圓是但一樣,我話無呀。佢話ok轉頭黎幫我。


一分鐘後佢就去到我床邊,按左我個胸幾下,就擠左滴好細既乳白色液體出黎。佢理所當然咁話,呢d咪奶囉!而且係好珍貴既初乳。好驚喜!不過佢話有少少杰同埋份量未夠,叫我再飲多d水,繼續努力俾bb啜,啜下啜下就有架嘞。覺得呢度d產後護士都好專業,好感激佢的幫忙。


皆因大部份會探我既人已上過黎,所以這天晚上無人探訪,我也樂得清靜。我慢慢地完成了晚餐-菜心炒飯,算係咁多日以來最好既一餐。我sent左張相俾老公睇,佢都話唔錯。跟住既時間就上網同老公傾左陣,佢匯報一下執拾屋企既情況,bb床已送來放了在哪個位置等等。反正住院期間有人照顧我同bb,老公決定呢幾日照常返工,等我出院先用佢d侍產假,前後連星期六日有10日。





唔知係咪精神鬆懈左。凌晨3點戈輪助理入黎叫我起身餵奶,我第二次至知醒。我聽到佢問我一句:係咪唔餵喇?我拿拿聲仆起身攞住枕頭奔去哺乳室。人多左,有5個媽媽,仲有個姑娘好好心機同我地分享餵人奶的成功要訣。佢話埋身奶係好緊要好緊要的,特別是半夜,半夜餵奶能刺激造奶機制,日間都會多d奶。如果可以,最好唔好泵奶,因奶泵只是負壓原理,可能會愈泵愈少,bb個嘴仔先係最強而有力的吸奶器。


相對起其他幾個媽媽一路餵bb一路訓,即使掃風風都唔醒而要停止,其實我個bb好勤力不斷博命吸,只係遺憾我仲未有足夠既奶餵佢,我有d懷疑佢係咪吸緊空氣。


















  • 留言者: 黎生黎太
  • Email: py_chung1030@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-11 04:44:39
你好叻啊,你果間医院都好支持母乳,good! 有母乳知識同医院医生護士幫忙好重要啊,記得第一胎頭果幾日我都擔心冇奶比BB,所以有補奶粉,今次就唔埋咁多勁埋身,暫時都做到全人奶,好開心!
[版主回覆06/11/2013 12:38:11]好開心聽到你話今次成功左, 我在生產的醫院裡面的確學了不少哺乳知識, 可以行到全母乳這條路有賴他們幫忙. 目前也餵了短短一個月, 希望能繼續下去, 至少到3個月! 甚至是WHO的6個月啦! 其實bb是帶著母親10個月的能量先出世, 唔食野都可以頂得順2, 3日, 一般的產婦亦要第2, 3日先上奶, 時間配得得剛剛好.
[黎生黎太回覆06/11/2013 04:48:13]我地一齊加油,餵母乳有時真的好累呢!





  • 留言者: 檸檬BB女
  • Email: joyce81580@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-10 16:09:44
睇你篇BLOG真係令我明白多D餵母乳既知識!
我都想全人奶。。。不過放完2個月產假返工就真係擔心之後餵唔到。。。我8月尾聽母乳講座喇~希望到時認識更多, 可以下定決心喇!!
[版主回覆06/10/2013 16:19:09]記得有母乳講座, 分娩知識, 分娩呼吸技巧.. 一定要去聽, 真係有幫助
如果我唔係分別在唔同既地方聽左3次母乳講座, 都唔知母乳係咁好架, 可能亦未必會咁落力
其實返工之後唔係話餵唔到人奶, 而係未必可以全人奶, 我既計劃係補奶粉, 放工再埋身餵,唔知得唔得呢??
遲些少我會另外寫篇blog,關於我餵母乳既心得, 多謝支持呀





  • 留言者: 傻婷
  • Email: g_annali@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-08 18:38:23
人仔細細JJ仔貢勁既
[版主回覆06/08/2013 23:21:44]哈, 乜成篇野你淨係留意到呢樣野ga, shy shy





  • 留言者: Mi Mi
  • Email: wong_ju_lee@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-08 08:30:11
多謝C琪分享,我也想成功喂好人奶,請多多分享
[版主回覆06/08/2013 16:00:33]當我完成"3日人仔,我在產房的經歷",就會開始寫我既全人奶經驗架嘞,多謝支持

沒有留言:

張貼留言