網頁

2013年5月28日 星期二

1日人仔,我在產後房的經歷

Day 1 2013.05.14


產後房同產房最大的分別,是這裡中央有一個育嬰室。當我甫被推進產後房的一刻,便聽見一陣陣此起彼落的大合奏。助理感嘆地對我說:幾多小生命,你聽下~


後來我才知道,這幾天遇著嬰兒出生的高峰日子。正常來說生產後2小時會留在產房觀察,然後轉落產後房,但因為產後房床位爆晒,遲我少少的那批產婦等左足足7個鐘先轉到去產後房,就連bb點心車都唔夠用,唔單止母嬰同室,仲要母嬰同床添呀,慘慘。。。


老公被通知 "你太太生左,你可以攞個走佬袋黎俾佢" 的時候是清晨5點幾,由於是非探病時間,佢只能在我身邊停留15分鐘,同埋望左bb一眼,就被保安趕走左嘞。離開戈時當然係依依不捨啦,這短短的半個夜晚,我同佢既身份都分別變左爸爸媽媽,實在有太多既野要傾訴。不過我可以趁呢段時間休息下,好快到中午佢又可以來探我了。


我攞返部手機之後,第一時間上facebook宣佈喜訊,竟收到200多條讚好,畢竟身邊好多人都陪我期待左成10個月。


7點幾,助理入房叫醒我地出canteen食早餐,但佢見我手臂仲吊住葡萄糖液,知我啱啱生完行唔開,就話一陣攞入來給我食。我的早餐是1碗河粉,1碗麥皮,1杯牛奶。唔知點解,碗河粉個樣都幾正,可惜超咸超難食,一啖都食唔落。





我住的是三等房,床號是近住門口戈張,姑娘問我地3個餵唔餵人奶,如果餵就抱bb俾我地。我諗都無諗過就話餵,雖然我仲未想像到乳汁是怎樣分泌的,但只要你願意,聽講姑娘都會好有心機教你同幫你。同一時間,姑娘又囑咐我,順產後4-6小時內一定要有第一次小便,當感到便意便叫人扶我去廁所,千萬不可自行下床。


因為食左碗麥皮同飲左杯奶既關係,其實都好快覺得急,於是便禁鐘。個助理機械式地問我d網褲,衛生巾同拖鞋放在哪裡,她幫我攞齊晒之後,便告訴我怎樣除低條成人紙尿片改穿上網褲,和用甚麼姿勢下床。可是我一移動身軀,下身便傳來撕裂般的痛楚,聽覺麻木了,加上她說話是一輪嘴的,我根本來不及接收,所有的動作戞然停止,只管坐在床邊冒冷汗。冷不防地她出口這一句:真係唔知係咪個個生完都會變蠢架。。。我心中非常委屈,感到極度不是味兒。她好像很不耐煩地陪我去完廁所,我忍唔住望左一下個馬桶,好似一缸血,突然之間覺得好虛弱,暈暈地。


我一返到床上躺下,姑娘已經抱左個b準備俾我餵佢,佢地做野既效率真係無得頂!姑娘教我打側身訓,又將bb打側身面向住我,捲起條毛巾攝住佢背脊仔,等佢唔好碌來碌去。然後她捏住我的乳頭,一下就塞進bb咀裡。當我與bb的身體銜接的瞬間,不痛又不癢,頓覺生命是如此奇妙。原以為bb離開左我的4個鐘,會忘記了怎麼吸吮要重新學習,但看來尋乳反應真的是嬰兒本能。這個時候我一滴乳汁分泌也沒有,不過我知道剛開始都是這樣的,bb起勁地吸著只是為了滿足口慾,而非真正有食慾上的需求。姑娘睇左個情況,便轉身在我個bb紀錄表上勾左"有效吸吮"和"母親需要協助"兩項,便又去教隔離床個產婦了。其實佢地真係好多野做,無得停咁。


現在我才能看清楚自已的兒子,五官細緻,頭髮稀稀疏疏的覆蓋了一層,好小好小的一個人兒,讓人怪憐惜的。唯一安慰就是他吸吮得很有力,我留意到他每吸吮五下便停頓五下,都幾有規律咁。









餵左大概25分鐘,bb便停止了吸吮,我諗佢都應該累啦。此時又有一堆人匆匆地走進來,原來是鬼佬醫生+實習醫生+姑娘要巡房。姑娘叫我除低一邊褲管,讓醫生檢查傷口,我驚慌地說不是要內診吧?因為生完之後傷口超痛呀!真係唔想再俾人掂囉。幸好只是觀察而已。鬼佬醫生話我傷口幾腫,需要食消腫藥,另外佢仲開左枝痔瘡膏給我,戈刻我仲未意識到自已痔瘡有幾嚴重,後來就知慘了。


踏正中午12點,助理又叫我地出去食飯。望住碟飯我食得好少好少,我而家無陀住bb戈陣時咁食得了,諗返起自已肥左37磅,但生個bb只得6磅,我唔介意自已肥左多少,但吸收既營養好似去唔到bb度,真的有些少失望,可能咁樣亦都影響左我既胃口,再加上傷口超痛,我勉強食左15分鐘便急急腳返房了。


終於到左探病時間(1pm - 4pm),99率先獨自上來探我,仲帶左木瓜瘦肉湯上來給我。其實她並不是很想我餵人奶,因為她成日驚我咁瘦弱,懷欵造唔造到足夠奶水架?但由於見我決心咁做,所以唯有積極煲d上奶湯水,佢都唔希望餓親自己個孫既。關於這一點,我是十分感激的。在邊談邊睇bb既期間,老公都放左工上黎啦,還有姑婆,丈公都親自過來探望,給了bb利是,祝佢快高長大,又為我買來補身的雞精。


探病時間過後,所有人潮退去,產後房又回復一片平靜。相比起另一間醫院,其實我喜歡這裡較短的探病時間。在我所屬的床位,得返我同bb兩個獨處,除左食飯同沖涼可以將bb推返育嬰室,其餘都是自己照顧bb。所謂的照顧係要做d乜?餵奶、掃風、換片片?看著這個人仔陌生的臉兒,不禁有點茫然。說真的,以前我從未抱過人地的初生bb,太細個嘞掂都唔敢掂。但對著自已的孩子,就係有一種本能要攬緊佢,所以很快地我就學會了抱bb。


突然間bb哭叫起來,我再一次將乳頭塞進他的咀裡,他安靜地吃著,直至他停止了動作才將他放回點心車,自已也趕緊歇息一會。但我剛閉上眼睛不久,便又聽到一陣哭叫聲。我看了看手錶只是隔了半小時,不知道bb今次又有d咩訴求呢??我嘗試解開佢條片檢查下,一看不得了。一大片墨綠色的,又黏又稠的漿狀物體幾乎要從條片湧出來。即使我讀過陪月課程,知道那是胎糞,又實習過換片,但那一刻依然不懂怎麼處理。手忙腳亂的我搞到床墊,bb的衣物,還有我雙手都沾滿了胎糞。幸好這時有一個十分好人的助理從我身後經過,見狀馬上幫忙。她問我是不是第一次幫bb換片,我囁嚅答是的。她問我為甚麼不找她們幫忙呢?我無諗過咁好可以搵人幫手,以為唔會有人理我,所以一時之間都唔知點答佢。她向我介紹了她自已,又跟我閒聊生產時的情況以及湊bb心情,她真誠地說有甚麼事請儘管找她幫忙,使我大大地鬆了一口氣。


不一會,輪到隔離床個bb嚎哭不止,原來又係賴左屎片。個媽咪舉步維艱地(因為開刀生)行到我張床,問我頭先抹pat pat的濕棉花片哪裡有提供,以及是否有人會幫下手換片,我叫佢去育嬰室問下。但見佢死死氣地行返黎,話d姑娘得知佢係第二胎,叫佢自己搞掂。真係同人唔同命。。。不過如果係我,相信亦唔敢麻煩d姑娘。


晚間探病時間(6pm - 8pm),細佬同姑9上黎探我,咁啱我行開左食飯,食完返到去見佢地到處搵緊我。我地三個仲一齊企0係育嬰室的落地玻璃前,研究人地的bb。細佬同姑9分別有個2歲半同3歲半既仔,剛剛經歷過為人父母之路,佢地都話而家睇返d咁細個既bb,真有一種說不出的感受。


姑娘話過左9點鐘就可以將bb推返入育嬰房交俾佢地照顧,我地自己去沖涼,訓教,點都得。如果要餵人奶的話,佢地會在凌晨12點,3點,6點叫醒我起身去育嬰房。而家係唔會再將bb抱去你床,因為驚無人睇住會發生意外喎。至於夜嗎嗎,捱住眼訓在育嬰房餵奶的經驗,將會在下一篇blog度分享。

















  • 留言者: 檸檬BB女
  • Email: joyce81580@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-10 15:59:21
餵母乳真係好偉大呢! 要堅持啊! BB一定健健康康!
[版主回覆06/10/2013 21:14:26]多謝! 我會盡力ga la





  • 留言者: 黎生黎太
  • Email: py_chung1030@yahoo.com.hk
  • 網址:
  • 日期: 2013-06-05 00:26:58
你仔好似你啊!我地香港公立醫院就比BB24小時跟住媽咪,唔洗走去育嬰房餵奶咁辛苦.
[版主回覆06/05/2013 11:45:14]HA, 咁快就睇到似我? 係lu...99.999%既人都係咁講
我地公立醫院以前會抱出黎給媽媽餵, 但年前試過發生意外, 所以而家一律要自行到哺乳室

沒有留言:

張貼留言