網頁

2016年4月8日 星期五

入院照MRI(上)

因為心情受到某事影響,所以停左幾個月寫blog。


事緣於瞕瞕一歲左右,原應前囟門完全閉合的時候(俗稱腦筍要生埋),他非但未閉合,而且還好像是沒有閉合過的樣子。頭頂軟林林,加上他頭髮稀疏,肉眼也可清晰地見到頭皮下的血管跳動,觸目驚心。


就此事分別在鏡湖醫院霍英東大樓,和私家診所問過醫生。前者話要做個智商之類的評估,後者就懷疑缺鈣。咁事實瞕瞕又係較遲先識行,所以一直給予鈣水補充。


時至兩歲開始有進展,瞕瞕頭頂正中軟弱的部位逐漸向前縮小,範圍由5cm縮減至2,3cm。雖然足足比同齡小朋友慢了一年,但亦幸而有這樣的進展,不然的話我應該一早忍唔住自己過左香港follow up。


不過這樣的進展仍然是緩慢的,頭頂始終有個「氹」,氹下面就是膊動的血管,無遮無檔,使我們經常都擔心他意外受傷,尤如一個計時炸彈。出於保護心態,我們會限制瞕瞕做一些攀爬動作,致使他的大肌肉發展多少受限於此。


到了兩歲半那次兒童保健,衛生中心的醫生認為瞕瞕體格和智能正常,排除了營養不良和發展遲緩因素,他也不知道為何會這樣,遂在紀錄中remark了「遺傳性家族性前囟門閉合晚」,看看有甚麼可以幫助我們。


一個月後,我們按排期上山頂醫院兒科做評估,內容主要是心智方面。原因是前囟門閉合早晚會影響腦的發育,腦的發育又會影響智商,智商最終會影響人的一生。這種說法跟當初鏡湖醫院既醫生係一樣的。


三個醫生一齊做評估,其中一個我認得係澳門ADHD協會的顧問,所以一上來就循住該方向為瞕瞕做評估。。。正當他問完我三條問題,諸如「平時有沒有眼神接觸」「有沒有很嚴重的固執行為?」「會沈迷於連續轉動的東西,such as 車輪,風扇嗎?」另一位醫生就打斷了他:「得喇,夠喇,佢唔係啊(ADHA)」


另一位醫生問瞕瞕:「小朋友你叫咩名?」「你喺邊度返學?」「盞燈喺邊?個燈制又喺邊?」「你今朝食左咩早餐?」「你隻手咩事要痴膠布?」瞕瞕都有答佢。


接著個醫生讓瞕瞕玩枱面上的玩具,瞕瞕看見圓的就擰,方的就按,洞洞的就摳,有毛毛的就摸,細細粒的就撿。。。醫生又拿出一本布書,指著上面的犀牛,問佢是甚麼動物。瞕瞕未見過犀牛,說是河馬。醫生更正佢是犀牛。瞕瞕說:「但係我覺得似一隻河馬喎。」其實又真係似的,因為隻犀牛係卡通版,圓圓地,隻角畫得好短唔覺有角。


醫生面露讚賞之色,說對於一個兩歲七個月的小朋友來說,可以清楚地表達自己的想法,懂得使用「但是」這樣的連詞,還有這種思辯能力,可見語言發展良好。進一步了解之下,發現瞕瞕原來更會使用「因為」「如果」「而且」「或者」等等的連詞,再搭上語氣助詞「喎」「囉」「架」。。。組合出再複雜的意思。


在問與答,答與談之間,醫生問我:「太太,你知道别的同齡小朋友都在講些甚麼嗎?同齡中無幾多個可以好似你個小朋友咁樣講野。佢的程度約為3至4歲,估計advanced 了半年至一年。」


其實瞕瞕是個混合發展的小朋友,很早就會說話,卻很遲才識行,根據我的描述,醫生評估佢的大肌肉發展是mild delay。不過這次評估是以智力為主,所以即使大肌肉發展有少少遲,亦非他們關心的範疇,也不會有甚麼意見。


接近一小時的評估結果是瞕瞕的智能沒有問題,甚至超前。咁究竟係咩問題導致腦筍未生埋呢?終極檢查就是MRI(核磁共振),亦即腦斷層掃瞄。醫生如實相告恐怕是有腦腫瘤或其他不良組織阻礙腦筍生埋,需要排除這個可能性,於是寫紙排期在兩個月後照MRI。


我覺得係無事既,唔會焦急到要即刻book第二度即刻要知結果,但兩個月的等待滋味又哪會好受。


在等待的日子中,跟別人提到這件事,幾乎所有人第一個反應都係問我:「你點知佢腦筍未生埋?我又點知我戈個腦筍生埋未?會唔會我戈個腦筍都未生埋ga?我驚我個保健醫生求求其睇漏左,我應該要帶佢去邊度檢查好d...thx」


-__-"


如果你也有同樣疑問,我可以肯定地告訴你是不必擔憂的,因為瞕瞕的case是萬中無一,在他這個年紀腦筍還未生埋的可能性是0.0001%。


(未完待續)


PS. 大頭瞕瞕














16 則留言:

  1. 明白你既感受。就正如南瓜仔太矮,去完健康院後,再去政府排期3個月………我都係覺得應該無事。

    回覆刪除
    回覆
    1. 矮成點?瞕瞕快3歲了91cm, 醫生話平均,但同齡戈d我眼見都高佢一大截,起碼有100cm

      刪除
  2. 估唔到真係會腦筍未生埋,好彩瞕瞕情況一路改善,同埋佢整體發展仲超越左同齡。希望佢可以早日合埋晒,唔洗令你擔心呀

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,真係好在一直都有進展,都係繼續等等等

      刪除
  3. 瞕瞕所有發展都好叻仔呀, 唔好担心啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你,蛇仔媽,我真係由舊年年底忙到今日,好多焦慮

      刪除
  4. 我明白等待嘅煎敖一D都唔好受,但我相信暲暲唔會有事嘅,只係排除性質姐,唔使太擔心

    回覆刪除
    回覆
    1. 現在事過境遷,當初真係好鬼擔心ga!但又要控制住自己唔好成日去諗,相信有吸引力法則:你所想的事,不論好事/壞事,都會吸引到身邊來,然後發生。。。

      刪除
  5. 除了腦筍未生理是萬中無一,記得暲暲之前都有什麽骨的問題亦是萬中無一(我有記錯嗎?),兩者会否有关係嗎?

    回覆刪除
  6. 我都相信暲暲唔會有事,期待下集的分享

    回覆刪除
    回覆
    1. 藉著整理回憶,慢慢寫緊。。。

      刪除
  7. 好彩瞕瞕有進展改善緊,吾好太擔心了

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你,我都係不斷調整緊自己心情

      刪除
  8. 真係會好擔心,好彩最後都無事,媽媽可以放心晒

    回覆刪除
    回覆
    1. 無事啦,k1面試又剛剛完成,有學校收佢,開心等開學:)

      刪除