網頁

2015年8月23日 星期日

戒片之路

因為一場pat pat濕疹風雲,所以推前了幫瞕瞕戒片的時間。


其實兩歲三個月都算係適齡戒片,只不過我唔覺得瞕瞕準備好,就唯有等佢順其自然。


幸而瞕瞕就讀的托兒所在戒片一事上幫了極大的忙。瞕瞕升班後一個月,班主任就同我講,話佢識去廁所,去得好好,但我只是半信半疑,聽左就算。


後來她們留意到瞕瞕的pat pat正在受濕疹之苦,遂強烈建議我們在家不要幫瞕瞕包片,因為佢在托兒所時也根本不用包片。可能看出我有猶豫,她們就一再説瞕瞕真的可以,總之就是不斷地給予信心與支持。


之前買落一些「戒片褲」,實則比「學習褲」和尿片更厚,一直無俾佢著。咁當然又不會讓佢真空,於是重新買了一些普通男童底褲。






每次同佢一齊穿上底褲時,我都會講「瞕瞕大個啦,著底褲,唔駛包片。你急尿時記得講要痾尿喎,因為你無包片,如果唔係就會瀨落地下,濕晒。知道嗎?」當然,我的語氣是溫和的,戒片一事也必須溫和,才有助順利過渡,即使佢真係賴左,我地都唔會怪佢架。


佢實答我知架-__-"


由包片突然變成不包片,我的心情也有些緊張。我在思量,我會因為這件事,每天得要拖幾次地?並且換洗多少套衣服呢?


然而我多慮了,誠如托兒所說,瞕瞕是識去廁所的。佢生理上有足夠的成熟度,識得控制肌肉如何排尿,毎次帶佢去廁所,很快(數秒)就能排出來,我見佢仲會谷下谷下個肚仔,將最後幾滴都排清。


佢還學識了忍尿,當廁所有人,叫佢在門外忍一陣(5至10分鐘)唔係問題。


而且佢仲識在尿尿後,要求由佢自己沖廁所,搓梘液,洗手抹手。證明佢對如廁一事是有充分概念的。


如果能夠全天候戒片,好似一個k1學生咁樣的話有100分,我覺得瞕瞕目前有50分。因為
1)佢很少很少會主動話急尿,唔會叫人帶佢去廁所,只是我準時45分鐘至1小時叫佢去咋,否則仍會瀨尿。這一個星期以來,總共瀨濕了三次。
2)訓覺一定要包片,每次訓醒條片奇重無比。其實有無需要半夜叫醒佢,帶佢去廁所呢?
1)& 2)係咪繼續等佢長大,大個仔就會識表達架?


早前我淘了幾本與戒片相關的故事書。雖然有家長話戒片無可能跟書去學,好似學游泳一樣,就咁睇書邊會識。兩睇囉,瞕瞕就係爭心理戈關,要佢同時明白去廁所的「重要性」,想佢主動表達。因為佢而家似乎唔認為瀨尿有乜問題,甚至瀨左都若無其事,不為所動咁-__-...


專家教路,如果我地想指正小朋友一些行為,直接去指責佢地並唔係一個好方法。比較好的做法是通過故事繪本,例如 "No, David"咁,話佢知David這個曳曳的小朋友,唔食飯,唔收拾玩具,搗亂。。。係唔啱架。咁樣既保護了佢地的自尊心,又可以有空間俾佢地思考是非對錯。


戒片書都係同樣道理,《我不穿紙尿褲啦!》説的是這樣一個故事:有一日鴨仔去豬仔屋企搵佢玩,敲門時豬仔話我去緊廁所唔得閒呀,你自己開門入黎啦。鴨仔就自己入左去,攞豬仔的玩具玩,突然間佢覺得凍冰冰,濕立立,原來瀬左尿呀!此時豬仔從廁所出黎,同鴨仔講我地都大個,要學去廁所,唔駛包片啦!最後鴨仔在好朋友豬仔鼓勵下,也學識了去廁所,佢得到成功感,一腳踢開了尿片,高呼yeah我唔駛包片lu!!!




這是一個相當激勵童心的故事,瞕瞕非常鍾意呢本書。當中情節亦深深印在佢幼小的腦袋裡。每次佢成功去完廁所,佢都會自豪地說「我唔駛包片lu~」每朝早訓醒換條片出黎,佢都會踢開地下條片,扮嫌棄咁話「踢走尿片呀~」


有這種心態是好事,我相信你很快就會真正成功的。







10 則留言:

  1. 瞕瞕似乎係個好明事理又聽教的小朋友
    我都有嘗試買圖書, 說明有啲行為係唔啱, 但蛇仔明睇穿我心意, 我同佢睇完一次本書, 就軟皮蛇唔再同我討論
    呢排蛇仔明trouble two 好嚴重, 我日日都好疲累呀

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知係咪因為我睇左好多關於trouble two的資料,明白反叛行為是必然發生,所以視之如常,而對瞕瞕充滿包容,先至唔覺得佢曳?有時聽得太多身邊既人投訴自己既小朋友曳,我都會懷疑,究竟我是否只是自我感覺良好?其實我戈個都好曳?

      刪除
  2. 瞕瞕好叻呀,戒左片真好~~~
    巨龍仲未戒啊,不過其實我地冇好努力同佢戒,希望返學後會戒到啦~~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 瞕瞕出年3月就考K1啦,如果到時可以唔駛包片面試係會加分的。

      刪除
  3. 加油,2歲零3個月仲係好細,瀨濕好正常,而且佢忍到veevee ,證明佢已掌握到

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你呀,我都明白生理、心理既發展都係要一步一步來,我會陪瞕瞕一齊成長

      刪除
  4. 瞕瞕始終都係細,宜家識得忍V識得去洗手間,已經係好叻仔,畀D時間佢慢慢解釋佢知急要出聲,再加埋學校嘅幫忙,到佢完全ready時就會開聲話畀你知急V

    回覆刪除
    回覆
    1. 最新既進展就係,班主任同我講,話瞕瞕在托兒所瀨左尿會嗚咽,因為覺得不好意思。。。我地都覺得,這是一個好現象,即係話,佢唔鍾意瀨尿,自然會主動出聲

      刪除
  5. 瞕瞕好叻!他在學校瀨了會鳴咽,係好事,你有無試過在屋企由得他瀨了一陣才清理呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 有呀,每次我都是先清理了地板,才去理佢,但佢依然未主動叫我地,可能是未到位啦,只好繼續耐心等下佢先

      刪除