網頁

2014年8月24日 星期日

瞕瞕十五個月大

有幾篇blog寫左個開頭,但都未有時間/心機/靈感去完成。不過我想分享左呢篇先,因為瞕瞕剛好十五個月大,幾有意義,又是成長路上的一個里程碑。


先講下一天的生活流程:


07:30 起身食奶(8安)
08:00 出門口返托兒所
08:30 到達托兒所阿姨手上,量度體溫,做早操,飲水,排洗
10:00 體能遊戲,或小肌肉活動,或音樂堂
10:20 小息,排洗,吃水果
10:45 體能遊戲,或小肌肉活動,或音樂堂
11:05 自選玩具(唔知瞕瞕會揀個咩玩具呢?我都好好奇)小息,排洗
11:30 午膳
12:30 飲奶午睡(6安)
15:30 起身,飲水
16:00 下午茶
16:45 接放學返屋企
18:30 晚飯
19:00 自由活動(其實只是搞搞震吧)
20:00 洗白白,玩水
20:15 親子時間(陪佢一齊玩玩具,講故事,唱歌)
21:00 食奶睡覺(8安)




瞕瞕返托後,基本每天只在家搭食一餐,而戈餐亦多數由99代勞,通常在阿嫲的淫威下,瞕瞕都會乖乖食晒一碗。爛飯的餸有豬絞肉或魚蓉,配以蕃茄,或南瓜或西蘭花。




好鍾意食水果,特別是奇異果和蘋果,也有吃橙,香蕉,提子,西瓜。由於佢有餐後吃水果的好習慣,又肯飲水,所以從來都沒有為便秘問題苦惱過。


前幾日試下俾佢自己吃橙,佢似玩橙多d。佢用力揸d橙汁出黎,再放進口中品嘗咩鮮味。弄得橙汁四濺,事後當然要為佢清理了一大輪。因為怕清理,99就更不會俾佢自行食飯。不過好在托兒所係有大把機會俾佢學食飯的,清理這回事,也就交由阿姨去搞吧。。。我地係咪好衰^___^






另外都有俾餅乾和面包之類的零食。





大小二便
差唔多日日都有便便。雖然未開始戒片,但瞕瞕識表示佢poo poo左,佢有時會講「弊啦!」,有時會用手禁住下面,等人幫佢換片


能力發展
大動作
仲未識行,真係估佢唔到。而家我會手抱住佢返托兒所(之前用bb車),路程廿零分鐘。我想行一段又放佢落地自己行一陣,練習多d,拖佢手可以行到20-30米吧


精細動作
可以用母指和食指指尖執起小物品,甚至頭髮和砂粒。識入彩虹圈,cup蓋,打開包裝紙盒,逐頁掀紙本書等等。我物色緊一套積木俾佢練疊高高,還有釣魚等玩具


語言
這是相對於瞕瞕自己,發展得最好的一項。佢可以講雙音節的詞,發音頗為清晣。一個月前佢仲叫緊「媽媽,爸爸,嫲嫲,姨姨」,而家會叫「媽咪,爹哋,阿嫲,阿姨」。


會催我地「快d」,甚至識得將「快d」和其他野組合在一起,例如「快d奶奶」,「快d街街」,「快d」呢個字幾好用,可以即刻得佢想要既野。通常我地都會盡量滿足佢,鼓勵佢學講更多既野。


識得講「唔係!」「唔制!」「唔得!」,並且真係明白代表咩意思。有次公公上黎探瞕瞕,99話:「呢個阿公黎架,叫聲阿公啦」,點知瞕瞕同佢唔熟,耍手兼擰頭話「唔係呀,唔好架~」,跟住走鬼左去,笑死我地。


帶佢去玩秋千搖搖板,話夠鐘返屋企,佢緊緊抓住扶手,大叫「唔制」,見我無即時捉佢走,佢展露一個奸計得逞的笑容。不過會同佢講,我地再玩多十下(一路數出聲),跟住同搖搖板講bye-bye,就走啦。


講得出生活見到既物品,奶奶,飯飯,包包,餅餅(因為講得出先有得食),花花,duck,貓,汪汪,咩咩(羊咩咩),啤啤(熊啤啤),PP(尿片),襪,鼻,卡(腳)等等。


知道「擺,攞,俾」的分別,會邊做邊講。


識講「ABC」,分開講和合埋講都得。


學我地拎起電話,對著話筒,叫「喂喂喂喂喂!咩~呀?咩~話」似模似樣。




成日跟我地口水尾,跟到最尾戈個字,好似對答咁,哈哈。
知唔知呀?知~
靚唔靚呀?靚靚~
你叻唔叻呀?叻~
你隻腳好臭呀,矣?矣~


認知 
識得收埋d「寶貝」。曾經試過收埋兩粒星星餅在衫櫃,又收埋過奶粉隔的蓋在櫃桶,搞到我搵餐死。佢的「佔有」敏感期來到了。


見到方的就按,圓的就擰,洞洞的伸手指進去,有蓋就打開或cup返好佢。記得邊度有燈制開關,lift制,每次經過都要按下先得,我同佢講每次只能按一次,佢暫時都肯聽我講。


似乎認得返學和回家的路,在街上係咁手指指。見到紅燈d人停晒也會跟著安靜下來,仲會模仿交通燈的「得-得」聲,見到綠燈d人起動佢會非常興奮。


叫佢全名,佢識舉高手答到。




社交
目前佢既分離焦慮都幾嚴重。朝早送佢返學係無問題的,事實佢都幾鍾意返學。但唔知點解,我一返到屋企就只跟著我一個,嫲嫲和爸爸都不要,但我們三人跟他相處時間是一樣多的。每當我一入左廁所,廚房,佢就會大哭,幾乎哭到我出來為止,即使廳間有其他人陪佢,氹佢都唔得。真係唔知點解??


每當一見到陌生人或少見的人,如果我抱住佢,佢會即刻將臉埋在我心口,但是kakaka的笑;如果我拖住佢,佢會九秒九躲在我pat pat後面。這究竟是正常必經的過度階段,還是佢天性真的如此害羞?


經常跟我們玩peekaboo 遊戲,佢扶住high chair企,大叫一聲「阿嫲」,當99轉頭望向佢,佢會馬上躲到high chair後面,然後kakaka咁笑。


在床上的時候,佢會用自己張被仔同我玩peekaboo.




對其他小朋友有興趣,大聲叫人地「阿b」。 


體格
9.45kg, 78cm, 偏瘦,但依然有繼續長高和增重。我地有俾維他命和魚肝油佢食,遲d仲想俾魚油。


其他
有14隻牙,出緊第15隻
前囟門尚未閉合




10 則留言:

  1. 瞕瞕好多牙仔呀,犀利~~~
    而且識講好多野,叻仔 ^^ 嗯,應該好快識行架啦,期待 ^^

    回覆刪除
  2. 瞕瞕講野真係好叻叻呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢樣真係比較ok, 即使佢唔識講, 亦會嘗試發音, 例如佢會將巴士叫做Barbie, 媽咪叫做money, 我欣賞他的努力

      刪除
  3. 14隻牙仔好多呀, 可以食多啲唔同嘅嘢lu
    其實瞕瞕同蛇仔明啲發展好類近, 我唸佢兩個會如果碰面會變好朋友

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 我都相信如果佢地遇到, 一定會變成攬頭攬頸的好兄弟

      刪除
  4. 14隻牙堅多呀﹗燒腩仔到宜家都只係得8隻咋,有兩隻出咗成個月都只係得個角

    回覆刪除
    回覆
    1. 從六個月大開始, 瞕瞕差不多每個月都出一隻牙

      刪除
  5. 識講好多嘢好叻呀, 「佔有」敏感期係點架?

    回覆刪除
    回覆
    1. bb剛出生時, 知覺混沌一片, 及在往後一段日子裡, 佢才知道自己與周圍的東西是分得開的, 所以佢會嘗試將d東西撥落地下, 逐漸地, 佢更知道了這些東西是可以握在手心擁有的, 甚至可以收埋在某些地方(如抽屜裡). 這是智力進化的一個過程, 不過也有些大人不了解, 將此行為解讀為「自私」. 實則不然, 都是很正常, 一定會經歷的

      刪除