網頁

2013年12月23日 星期一

bb應該自己訓

已有十多廿日無blog過了,事關呢期進行緊個大工程,就係sleep training。


主要內容有:1.戒夜奶  2.自行入睡  3.在bb床一覺訓天光。其實呢幾樣野,都係一種習慣黎,絕對係愈早進行愈好。而我礙於一些原因,才推遲到瞕瞕六個月大先進行,以下會慢慢解釋。


首先講戒夜奶,由於瞕瞕出生時生長線只有10,(即每100個初生嬰兒中,佢屬於體重最輕戈10個),所以醫生唔建議佢咁早戒夜奶,話佢想食就有得佢食,加上在旁的姑娘話咁細個戒夜奶好慘,到四、五個月先戒都唔遲。我都認同醫生姑娘既話,一心希望佢食多d,覺得追體重是最重要的。這樣。。。佢從10變成25,又變成50,增重成績頗為理想。


而我在放完產假復工後,日間99補奶粉令我奶量急跌,我好驚半夜再唔餵便無奶,二來亦慣左夜晚埋身餵住暗訓,好似無辦法戒到夜奶咁。不過這期間也實在經歷了太多次零奶量低潮,令我明白用人奶在晚上安撫入眠畢竟不是長遠之計。我必須在完全無奶之前,解決夜奶這個問題。雖然我可以用奶粉代替,但我卻不是很想這樣做,唔係因為我唔願意起身開奶,講真如果長期食夜奶是對bb有益的話,即使是半夜要餵三次,我都一定照做。可是事實並非如此,隨著bb日漸長大,作息有規律開始,夜間是應該讓腸胃休息,是真的不需要食奶的。


幸好我在戒夜奶方面也算順利,因為我發現到後來瞕瞕雖在半夜有尋乳反應,但他每次啜十零下又訓返著,我便知道他只是搵野啜而已,唔係真正肚餓。為此我用左NUK安撫奶嘴,這是一種特別奶嘴,仿乳頭設計,開頭佢都唔肯的,但試多幾次又肯,訣竅係一聽到佢低聲哭叫時,馬上塞住佢把口,半睡半醒之間佢根本唔識分真假。




戒夜奶同一覺訓天光有莫大關係,事關bb若果不需要食夜奶,就唔會有意識半夜三更醒幾廿次。聽過身邊有人無刻意幫bb戒夜奶,結果食到三歲。咁樣除左大人辛苦,小朋友無得休息,仲好易有蛀牙、哨牙問題,no good。


跟住分享下讓bb自行入睡的心得,即係唔駛暗訓,這可能係最難的一part,尤其是家中有老人家的,佢地似乎都會幫你抱訓,孭訓,就係唔相信bb識自己訓。我的家人也不例外,這件事之前都有在blog中提過。為何我這麼緊張自行入睡?因為正常黎講,一個五個月大的bb有15磅重,都幾重,再到一歲。。。兩歲戈時點算,好多手部病痛因此而來,我真的不忍心見家人如此辛苦,所以總是苦心婆心勸佢地俾瞕瞕自己訓。本來佢地都很堅持要孭要抱,但見到我以身作則,可以令瞕瞕自己乖乖地在床上睡著,便好奇地睇下我點樣做。


每當我留意到瞕瞕用小手揉眼睛,便知道他扭眼訓,便將他放在大床上。有時運氣好的話,一隻米奇公仔就能令他訓著,他特別喜愛玩弄老鼠的尾巴,可能要抓住細細長長的尾巴很花精神,他搞下搞下便訓著左。。。Zzz(媽媽偷笑)。他跟米奇兄弟的感情不錯,自從迪士尼帶回來後,便成了他的安撫玩偶,要一齊睡,醒來時還手牽著手。





通常我都係先讓瞕瞕在大床上訓著,再轉移到bb床。即使佢半夜醒來哭叫,我都唔會心軟將佢抱返大床,當然佢係唔制的,我曾用盡一切方法氹佢在bb床訓返,我個人不是太能接受由得他喊到訓返為止,我從嬰兒心理學入手,深諳他們極需要倚賴與安全感,原來只要我倚在bb床欄,讓他看到我微笑的臉孔,得知媽媽一直在身旁,他也會很快訓返,而且是含笑而睡,這樣就好多了,不會嘈到成屋企乃至成層樓醒哂,同時也給予了他安全與信賴感。



12月我攞左二十日大假,今天是我放大假的第七日,我幫瞕瞕進行的sleep training已經成功左,達到目標。好有成就感,見證左科學方法真係得,於是寫左呢篇blog去記低這段歷程。這是一個重要的里程碑,這使我日後在瞕瞕的教育上,也有信心繼續以科學方法取得成果。


12 則留言:

  1. 媽媽叻叻呀﹗咁快就train到暲暲自己瞓﹗
    sleep training真係越細train越好,佢哋大D識企起身或者擒出來就唔會咁容易就範,同埋真係要狠心少少就得㗎啦﹗

    我到宜家都好堅持要燒腩仔係BB床到瞓,習慣咗佢都從來無扭過上大人床瞓,雖然佢宜家有時會唔願瞓擒出來,但我捉返佢落去用少少惡嘅語氣要佢瞓就會瞓底,當然有時都仲要拍吓pat pat先瞓得著,但多數都係我係側邊大人床扮同佢一齊瞓就OK

    回覆刪除
  2. 啱呀,我既最終目標都係想瞕瞕自己在bb床上入睡,一覺訓天光,只是目前未諗到辦法,因為佢好少可摸住米奇就訓著,大部分時間都要在大床上gut pat pat 翻筋斗,大概翻100次就訓著,先移返bb床。bb床無咁多空間俾佢翻,佢唔翻返夠本就唔肯訓,所以唯有俾佢繼續在大床度訓入眼先。相信每樣野都要逐步黎,之前瞕瞕一直都跟我訓大床的,而家7個月開始識野,係最後機會train佢訓返自己張bb床,咁短時間內佢都肯到醒,已經好好架嘞~

    回覆刪除
    回覆
    1. 可唔可以碌到佢差唔多攰但未瞓著時搬落BB床?畀佢知道自己係應該係BB床瞓,之後習慣咗就自然係BB床到瞓唔使上大人床碌

      刪除
    2. 得呀,搞掂左啦,多謝你。

      刪除
  3. 好多謝你share呀
    sleep train 呢樣嘢都好困擾我, 蛇仔明訓覺真係超............曵
    要抱住暗
    明知要好好train 佢, 但又抵唔住佢扭, 結果都係大人就範
    成日都安慰自己, 大大吓佢會識
    見到你咁成功, 好大鼓舞, 只要狠心啲堅持啲, 可能會成功
    我唸我都要好好計劃吓點開始train 佢

    回覆刪除
    回覆
    1. 加油,蛇仔明比瞕瞕仲細半個月,一定有辦法train到,不過要盡快,因為bb會有記憶你抱住佢,或餵住佢訓,我睇過d資料話6,7個月大係train到佢自行入睡的最後機會(黃金機會則是剛出生不久),錯過這段時機就好麻煩,可能會一直困擾到兩三歲T.T
      我之前都係抱住暗訓架,唔知你係打直定打橫抱呢。我由打直抱,到慢慢換姿勢,我訓喺度而佢訓喺我肚皮,再慢慢就抽身而出,比佢自己扒喺床度碌碌下,所以中間有個過程,要逐步黎。你可以試下在google打"6個月大自行入睡",參考下其他媽媽的程序,總結之後搵一套最適合蛇仔明的方法,希望幫到你。

      刪除
  4. 好犀利呀,廿日大假....我都好想放呢.....^^
    C 琪你好叻呀,可以Train 到暲暲自己瞓。
    我奶奶都係咁講,o係bb 旁,輕輕拍拍佢,等佢增加安全感,比佢知你stand by 佢,咁佢就可以乖乖sleep 了 ^^
    一同加油,聖誕快樂 ^^

    回覆刪除
  5. 好彩瞕瞕肯食奶嘴,我個朋友都係埋身餵,個B就黎2歲啦,夜晚間中都會起身要過下啜啜癮架!
    其實我都係抱肚B瞓覺抱到好似差唔多1歲,因為有次病左老公湊但佢就咁放肚B上床仔又瞓到,所以就開始唔抱住瞓。不過BB真係好怪架,我朋友都係,有時明明係肯自己瞓,突然有一排又會發晒脾四唔肯自己瞓,過一排又會正常番 ~.~

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實瞕瞕唔係非常之肯食奶嘴的,只係我在佢半睡半醒間塞比佢,佢分唔到咋。。。
      瞕瞕就係有舖啜啜癮囉,因為我遇正第三次月經返黎,零奶零,真係俾佢乾啜到勁痛,所以先積極諗辦法戒夜奶。
      無錯,bb有時會翻chur食夜奶,或者唔肯自己訓,或者半夜三更扭計。。。我地都估佢唔到。我有時都會心軟抱下佢,但唯一堅持就係唔再餵夜奶而已。因為隨著他長大,愈來愈識野,會有記憶半夜有人餵過佢的,而我真係好唔想佢再有呢種壞習慣。

      刪除
  6. 水晶梨自兩個月開始到依家, 都係食完七點果餐, 九點就自己瞓, 之後到十一二點左右就餓醒食埋最後一餐奶, 再瞓到第二朝六點左右, 其實咁算唔算戒左夜奶呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 梗係算啦!你好好彩架嘞。根據我身邊既人的經驗,通常一兩個月自動戒左夜奶,都係bb女。唔知係咪真係同性別存關呢。。。但我真係覺得女仔係乖d架。

      刪除
  7. 我個包包喺我放完產假前已戒夜奶,我覺得主要係佢鍾意訓覺多於食奶。但佢係要人暗先訓,如果唔係會爆喊,我又唔忍心佢咁喊,所以我正物色緊陪訓公仔畀佢呀!

    回覆刪除