網頁

2015年1月11日 星期日

托兒所接放學,在職媽媽的心酸

未入托兒所之前驚無人湊,入左托兒所之後又擔心無人接送,相信這種情境是很多澳門在職媽媽共同的心路歷程。


我和老公都是明理人,自知湊孫並不是老人家的義務,所以要輪班的我倆,總是盡量夾好時間,親自接送瞕瞕返學放學,放假的時間一定全天候自己湊返,即使萬一真的要勞煩99接送,我也會在放工後飛奔回家接手。


2014年年尾和2015年年頭,因為工作時數上的交接,所以每日要補1個鐘零15分鐘,變相返工時間長左,早極都要5:15pm先走得,到達托兒所的時候已是6:00pm,而平時是4:45pm。


返左半年托兒所,我都係第一次咁遲先去接瞕瞕,唔知佢會有咩反應呢?


托兒所係6:30pm關門的,但此時已走剩4至5個小朋友,瞕瞕就讀的「小小班」更只剩返佢一個。。。課室全部關了燈,d小朋友被帶到走廊,坐在等候區的梳化上引頸以盼,書包堆放在一角,現場一片冷冷清的感覺。


只見瞕瞕依偎在班主任身旁,邊度都唔去,甚麼玩具也不玩,亦不跟其他小朋友互動。班主任看見我,就揶揄瞕瞕說「我地仲講緊媽咪係咪忘記左來接你啦。」


瞕瞕露出了一個苦笑的表情。


我幫瞕瞕孭好書包,向班主任道別和道謝,行到電梯口,瞕瞕突然轉身,離遠向班主任揮手,說「姨姨bye-bye,我要走嘞。」


他的話語裡,包含了一種不捨和感激之情。那一刻,我覺得他頗為懂事和生性。事關我都聽過很多其他媽媽話,送孩子返學,不要是第一個;接孩子放學,更不能是最後一個,否則孩子會感到被遺棄而哭的。但瞕瞕又唔怕,孤單感他肯定是有的,不過他亦似乎很懂得穩定自己的情緒,而且家人在聽說了這次的經歷後,99自告奮勇地承擔了代接放學的責任,除了感恩,我還能怎樣呢?


PS. 平日準時接送瞕瞕,他歡快地從課室跑出來的模樣,神氣極了。





15 則留言:

  1. 好明白的;有托兒所又煩,無托毛所靠工人姐姐幫手的在職媽也同感煩惱;現實問題仍是要面對;感恩的,是暲暲的生性(但當媽的,也不忍心孩子太生性);O仔也是一個樂天派,情緒好穩定的;但也會不開心媽媽太晚也不回家的。

    回覆刪除
  2. 南瓜仔搭校巴放學,佢係最尾站,亦係最後一個,我都覺得好似好慘。

    但不知為何,佢好鐘意校巴司機,放完長假,我問佢最掛住邊個,佢係答 uncle wai(校巴司機既名),每次放學起碼 bye bye司機 3次以上,要等校巴開走佢先捨得走。

    所以我相信即使你最後接佢走,有老師陪同下,佢應該不會太唔開心。

    回覆刪除
    回覆
    1. 南瓜仔俾我既感覺係一個性格獨立的孩子,我一直有留意你地既blog架,在你決定不會post佢既相之後,我仍很懷念他幼小時候的模樣

      刪除
  3. 噢,其實如果真係趕唔切,搵奶奶代勞係好好架,因為一個小朋友咁細,見未有人接真係會有小小唔開心.....
    記得巨龍堂兄上年N 班時,有一次爺爺遲左去接佢放學(大約遲左半小時),之後我問堂兄:「咁你驚唔驚呀?」(其實學校仲有其他等接的小朋友),堂兄話:「唔驚,不過我想返屋企....」
    所以好明白瞕瞕的心情呢....

    回覆刪除
    回覆
    1. 驚又唔會啦,只怕久久的等待會磨蝕佢對我們的信任,所以最後都要99幫手

      刪除
  4. 好明白啊,好彩現在你奶奶肯代勞!

    回覆刪除
  5. 在職媽媽的煩惱!我都覺得最後一個走好慘慘!
    說真的,瞕瞕很懂事,沒有喊沒有扭,要讚下!當然也因為媽媽教得好!

    回覆刪除
    回覆
    1. 瞕瞕能穩定到自己的情緒我深感安慰,但我也會aware自己,不能經常碰觸他的底線

      刪除
  6. 好明白果種心酸,其實c琪你好好,咁趕都為左親自接瞕瞕放學,瞕瞕咁乖仔佢會明白架!
    好彩你奶奶肯幫手以後接放學咋 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 係啦,今個月大部份時間都靠99接送,好在有佢

      刪除
  7. 十幾個月人仔, 瞕瞕真係好生性, 睇到我鼻子酸酸咁

    回覆刪除
    回覆
    1. 你咁講,我先想起瞕瞕真係得十幾個月,不過在朝夕相處間,我又覺得佢已經係一個小男孩

      刪除
  8. 在職媽媽真係唔易做, 同你一樣當我地放假時都會盡量自己湊番, 始終老人家都係義務幫手湊, 但我地就會辛苦一d囉, 不過自己仔女...真係無計, 唯有大家一齊加加油啦! ^^

    回覆刪除