網頁

2015年1月29日 星期四

電子版童書初體驗

香港的英文教育一直都在國際上領先,比澳門行早很多,很多步。我也經常在香港朋友的blog中,知道原來佢地從bb學講野開始,就摻雜著一些英文在裡面。例如,香蕉,會教bb講banana,如果最初發唔到咁長既音,就會教「nana」,米奇老鼠,佢地會教Mickey, 或者「搣搣」。但澳門真的不會這樣,我身邊的人也不會這樣,個個屋企都係全中文去教的。總之,絕大部份的小朋友都係入學之後先會接觸到英文。


我本來也沒有這個意識要自己教瞕瞕英文,反正第時學校一定會教。不過在拜讀了汪培珽老師一系列的書後,特別是<培養孩子的英文耳朵>,才知道不管學習哪一門外語,盡早愈好。所以近日我都在思考這方面的事情。


我翻看過汪老師推薦的英文書單,即使是第一階,但對瞕瞕目前的月齡來說,仍是有點深奧;我又聽人講<Oxford Reading Tree>好,但花些時間翻閱過後,感覺更為複雜,現在肯定不適合。


我心目中啱瞕瞕睇的英文書應該是1)同實際生活內容相關 2)句型簡單 3)有附帶的mp3  4)size細細本


綜合以上需求,最後我將目標鎖定在Heienmann(海尼曼)這套書上。大量的真實圖片馬上就吸引了我的眼球,而且據很多用戶的經驗,他們的小孩一歲多已經在看海尼曼了,看得津津有味。











我花了一些時間,將幾本海尼曼的電子書和錄音安裝在iPad上。然後,試探下瞕瞕是否喜歡。


可能是本身鍾意睇書的關係,瞕瞕表現出極大興趣。佢亦主動地跟住錄音講market, banana, apple, baby。基本上佢係跟到每一句句子最尾戈隻字,執口水尾,哈哈。


曾經我諗住等瞕瞕兩歲半之後先入手海尼曼,因為我亦恐怕過早的外語輸入會令他產生語言混淆。但瞕瞕的語言發展得比我想像中迅速,至今他已有了一定的母語基礎,能表達日常生活中簡單既野。如果等多七個月才買,到時他的母語已經變得相當強勢,外語反而無咁易融入。


都係趁佢而家仲未識分咩係「中文」「英文」的時候,去薰陶下佢先!研究證明,強而有力的早期干預,是可以改變一個孩子學習外語的途徑。讀寫障礙之類的問題,其實係可以避免的。


由於我甚為抗拒俾小朋友接觸太多電子產品,我驚害左佢。於是我最終決定了買海尼曼的紙本書,輔以無光影畫面的mp3播放機。


我揀左以下這間淘寶店家。它的價錢比其他店貴少少,但我鍾意它的包裝盒,便於收藏,畢竟有70本書仔!它還有目錄冊和家長手冊,賣家評價也是非常好,全五星好評。





因為我都係啱啱落單,實際唔知幾時收到,而家暫時同瞕瞕睇住電子書先。


另一本我俾瞕瞕睇過的電子書是汪培珽推薦的<In the dark dark house> (Peguin group)。想不到瞕瞕可以專心地聽完這個長達六分鐘的故事,佢唔會搶住部iPad 亂咁督,我教過佢要聽到錄音「叮」一聲先翻頁,佢亦乖乖地照做。




究竟學唔學到野?瞕瞕成朝不停在講「dark dark house」,我反問佢你又知「dark dark house」係咩,佢答我「黑嗎嗎,驚呀」。證明佢或多或少都感受到d野。


而我相信語言需要「累積」「沈默」一段日子,才會有輸出,所以我一點也不心急瞕瞕在短期內有甚麼成績。


瞕瞕呢三日係咁唱「排排坐,食果果,你一個,我一個」(成首)我地成家人都無教過,很明顯係托兒所教的,托兒所應該每朝在「水果時間」都會唱呢首歌。但為何瞕瞕這三天才唱這首歌,他已入托半年了。這意味著,他都要聽半年才識唱。


累積了半年才有輸出。


所以即使我在今天開始同佢睇海尼曼,我也不會期望佢短期內有什麼「輸出」。就算真係有效果,都起碼在4,5歲之後的事。


善意地提供一個學習環境給他就好。

6 則留言:

  1. 南瓜仔都有呢套書,而南瓜仔有超過1千本書,都係淘寶。

    老公都話呢套好出名,對教英文有幫助,唔駛等4-5歲先有效果,好似南瓜仔咁,現在自己已識講:

    I can see …
    I like …
    I am playing with...

    不過全部都係老公教,我無教過。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝分享。
      等了一個星期,終於收到淘回來的海尼曼。
      我挑了幾本適合瞕瞕的主題,例如At the market, at the zoo, the baby, the baby animals, rain...
      雖然他未識看英文,不過也看得津津有味(d圖吸引),初步反應佳

      刪除
  2. 好colorful! 幾好啊!請問可否分享淘寶店家條link?
    印象中小豆子媽教小豆子Oxford Reading Tree架!

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為我現在少左上黎,所以現在才看到你的留言,不好意思哦
      http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.98.UpvAZk&id=38794406003&ns=1&abbucket=20#detail

      刪除
  3. 我都教到亂哂, 佢依家同一件物件都有時講中有時講英

    回覆刪除
    回覆
    1. 相信不用多久,水晶梨便會充份表現出佢既雙語天份

      刪除