網頁

2015年7月18日 星期六

發展時間概念:而家,一陣,聽日,大個

瞕瞕還很小的時候,每當他在家裡哭鬧,我都會把他帶去露台冷靜。我抱他看著夜幕低垂,萬家燈火的高樓,紛繁的大街上穿梭著趕回家的路人。。。我輕聲安慰著懷中啜泣的寶寶:「唔好喊喇,我地睇下夜晚喇,天黑黑喇,對面人地屋企著晒燈喇,阿姨叔叔哥哥姐姐返屋企喇,我地仲睇下有無月光光,星星添」


說來神奇,瞕瞕真的不哭了,他好奇地睜大眼睛,打量著我跟他述說的一切。當時我心想,小朋友真係好易氹架咋。


歲半瞕瞕開始發展組織句子的能力。有一天傍晚我們外出吃飯,一落街,瞕瞕就指著變黑的天空說:「黑嗎嗎,係夜晚呀!」至此我們知道他對「夜晚」有了明確概念,並趁機曉喻他夜晚要乖乖睡覺,不要再爬起來玩耍。


沒多久,瞕瞕發現過了夜晚就是朝早。他每朝早都興致勃勃拉開窗廉,享受照進室內的陽光。他會向我們說「good morning」,之前也會說「good night」




雖然早晨才是一天之始,但我覺得應該大部分小朋友都係好似瞕瞕咁,先認識夜晚,才到朝早,識講good night,才到good morning。


小朋友都是活在當下的,所以月齡愈小的小朋友,愈不能等待。他們想要得到的,都要馬上得到。瞕瞕也是這樣,剛滿兩歲時,成日講「而家」,一講就要即刻做。


「我而家要飲奶奶,我而家要訓覺。」




他也會用「而家」一詞,形容眼前發生的事。


「而家無落雨,而家唔駛帶遮。」




有一次,他為了手指上的一條小倒刺而鬧情緒。我幫他貼上了一塊卡通膠布,以作安撫。他低頭看了又看那塊卡通膠布,咀角忍不住流出笑意:)




翌日上學前,我對他説:「應該無事架喇,幫你拆返塊膠布好唔好?」瞕瞕爽快地說:「好啊,我而家唔痛了。」


但人始終要學識等待,我們也經常對瞕瞕說「等一陣先。」瞕瞕也逐漸明白何謂等一陣,他更自行揣度出「一陣」與「而家」是相對概念。一d而家唔想做既野,佢會同你講一陣先做。


「我而家唔食飯,唔肚餓,一陣先食。」
「我而家唔痾尿,無尿痾,一陣先痾。」


「一陣」與「而家」只是相對較短的概念,其實唔驶等好耐。對於要等較耐先可以做到的,或者要等天光之後,又引申出一個叫做「聽日」的概念。


話說家裡的最後一隻香蕉被瞕瞕吃掉了,他會說「叫嫲嫲聽日買香蕉。」


臨訓前,他會説「聽日要返學,返梁姨度」


最近瞕瞕會講「我大個乜乜乜,我大個物物物」。特別的是,他學會「大個」這時間概念,純粹出於偶然,而非我們刻意去引導。


我習慣在出門上班前,打開iPhone用YouTube  播放一些音樂片段,邊換衣服邊聽。某天瞕瞕竄進我的房間,霸住我部機,饒有趣味地欣賞我播緊段片,是一個小朋友拉緊小提琴,<O come, little child>, <May Song>...etc. 我見瞕瞕咁有興趣睇,隨口問句「瞕瞕大個拉小提琴好嗎?」瞕瞕沒有答我,繼續專注地望住個芒。


巧合地,當晚玩貼紙書時,瞕瞕見到個小提琴貼紙,好像聯想起甚麼,他突然低呼一聲「我大個要拉小提琴啊~」


我家附近有很多琴行,現在每次路過,瞕瞕看見店面陳設的小提琴,都不忘跟我説「我大個拉小提琴」


究竟「大個」是一種怎麼樣的概念?對瞕瞕來説,可能是心裡想做,但短期內都無法完成的夢想,至少不是「聽日」可以做到的,需要等待長大。


近來從掛圖上告訴過瞕瞕一些職業名稱。他自言「大個做警察」。以為他只是隨便up,但他說「大個唔做醫生,(因為)小朋友會喊。」我又覺得,他似乎有點想法,有點意思。




不過他前幾晚又問我「大個做運動員好唔好」,我當然説好,因為你是我兒子,無論你日後打算從事甚麼職業,我和daddy也會無限支持你。


我想,所有父母都不捨得兒女長大,或曾經有一刻是這樣想。關於「大個」的話題,我與瞕瞕有過一段母子對話,讓我感觸甚深。




我同瞕瞕講「你係媽咪個寶貝仔」
瞕瞕認同,答我「我係寶貝仔」
我問「其實你知唔知寶貝仔係咩黎架?」
瞕瞕話「係。。bb仔,唔係大個仔」
跟住停頓幾秒後,佢重新組織了個句子「大個仔就唔係寶貝仔」
哎呀!點解你會咁諗架??無論你有幾大個,都永遠係我心目中既寶貝仔~
你咁講媽媽都怏要哭了T.T

























3 則留言:

  1. 瞕瞕真係一個好聰明嘅小朋友,燒腩仔到宜家都只係有我尋日XXX 嘅概念,一日前或者一星期前甚至一個月前,佢通通話係尋日,不過聽日同一陣我估佢都仲係明D唔明D咁,但我哋又無好刻意咁去教佢,覺得順其自然講得多自然明

    回覆刪除
  2. 噢....其實瞕瞕好叻呀~~~佢識分析,我覺得佢係諗住:"寶貝仔=bb仔",大個左不是bb 仔,那就不是寶貝仔~~~
    其實都有邏輯啊~~~

    回覆刪除
  3. 好溫馨既對話呀!好值得記低晒佢~~ 我諗將來無論邊年邊月睇番呢d親子對話,都一樣咁回味呢! ^^

    回覆刪除