網頁

2014年11月9日 星期日

在托兒所學回來的說話

身邊好多人都話返托兒所學野會快d,包括學講野。我唔知道有無關係,不過瞕瞕講既野,有d的確從托兒所學返黎,因為淨係得戈度先有咁既語言環境。




前幾晩,我地大人食飯,瞕瞕走過來痴餐,我便往他口裡塞了一點白飯,平時都是煮爛飯仔給他吃,可能一粒粒的更有口感,瞕瞕覺得很新奇,咀嚼幾下吞落肚後,又再要求攞食。這時他爆出了一句:姨姨食飯!! 


瞕瞕見我們沒有反應過來,便抓住餐桌邊,gut高腳焦急地大叫:姨姨食飯!姨姨食飯!!姨姨食飯!!!


一句表達得多麼清晰的句子啊。但為甚麼他會叫「姨姨」,而不是媽咪或阿嫲呢?


我地猜想佢係在托兒所咁樣叫慣左,因為照顧幼兒的阿姨是一對五的,小朋友坐好一排,阿姨由左至右,餵了第一個食一啖,就餵第二個。。。如此類推再餵返第一個。有d小朋友食得快,有d食得慢,食得快戈d自然會不停叫攞食,但都要阿姨sense到先得。唔怪得同事講過,如果連攞食都唔識,就連屎都無得食!


接著第二晩,我地叫外賣上海野返屋企食,當中包括饅頭。瞕瞕見我地開餐,佢又興沖沖走過黎攞食。令我們非常驚喜的是,瞕瞕識得自動波地將戈句「姨姨食飯」,改為「姨姨食包包」。當然如果佢識改為「媽咪/阿嫲食包包」就更perfect。不過我地對佢其實無乜要求,反正遲早會識。只要提供正常的成長環境,幼兒在語言方面獲得的能力,是一件極其自然的事情。 


有好多野,無特別教,去到一個特別時刻,佢就自己轉tune,例如之前瞕瞕見到張全家幅,佢會指住男戈個叫daddy,女戈個叫媽咪,中間戈個叫bb,而家佢已識得將bb叫做瞕瞕,佢已明確自己的身份就是瞕瞕。不久後佢又會識將瞕瞕改為「我」,到時就是他發展出「你、我、他」概念的時候。


4 則留言:

  1. 噢,你地有冇解釋比佢知叫”姨姨食飯”係因为学校果個係姨姨,屋企係媽媽,所以要叫”媽媽食飯?

    回覆刪除
    回覆
    1. 瞕瞕當然知道各種稱呼的分別,只是一個句子叫起來幾順,未改到口,就好似講其他野時,發音未標準一樣,目前也不會過於刻意糾正他,相信他會自己不斷調整,而且驚住成日糾正佢會令佢失去說話興趣

      刪除
  2. 我以為學校會TRAIN 小朋友自己食飯啊~~~
    瞕瞕好乖呀,肯比人餵,巨龍係都要自己食,而且又鐘意餵人食,成日自己食食下餵我食......*0*

    回覆刪除
    回覆
    1. 半餵半train架,到一日佢可以完全自己食飯時,就會由他自己來

      刪除