網頁

2014年10月23日 星期四

手眼協調小玩意

不久前我睇過一本蒙特梭利,關於兒童敏感期的書,裡面提到一件教具,叫做「幾何圓柱體插座」。


圓柱體插座這東東,體現了蒙特梭利教學法的基本思想,用身體感官得到認知技能。幾何是空間的邊界,而圓柱體插座把幾何的概念直觀化。簡而言之,就是讓兒童通過圓柱體插座的操作,從中發現大小形狀並感知序列,比較錯誤對應和正確對應,去掌握空間這麼抽象的概念。




睇完相關描述後,我感到有興趣,想弄一副來跟瞕瞕一齊研究下。本身打算帶瞕瞕去氹仔教育活動中心借黎試下,但一來山長水遠,二來有手足口病風險,所以打消了這個念頭。


最後靠萬能的淘寶,找到了我要找的。貨比多家之下,簡直難以置信以32元的價錢,可以買到如此精緻的玩具。稱之為玩具,是因為瞕瞕一定會視之為玩具,佢對督窿窿一直很著迷。與其成日用手指去督d不知名的窿,不如籍住呢件玩具俾佢消耗下呢方面既精力。




收到貨後對質量相當滿意,一共有四組。我先拆了最容易的一組:高矮一樣,肥瘦不同。其他三組則是肥瘦一樣,高矮不同;高矮肥瘦全部都不同,遞增或遞減。





一如我所料,瞕瞕馬上愛上這玩意。佢首先用自己的手指逐個窿督下,這個小動作看在我眼內覺得很有趣,畢竟幼兒是會用手指探索這世界,然後才拿起這些圓柱逐個窿配對。




有時佢會擺錯,不過經我提示之下佢會再試到擺返啱,佢算係好好耐性的了。其實這套教材最難的地方在於,將四組二十粒圓柱泊在一起。但我覺得不必一下子將難度提到咁高,而且我唔想咁快遺失晒d小配件,暫時都仲係玩住第一組先。得閒就攞出黎俾瞕瞕玩下,不知不覺訓練下佢的專注力就算。




為左享受包郵優惠,我仲買左一套穿珠仔玩具。雖然50元貌似有d貴,但它可能是整個淘寶最正的同款玩具,無氣味,唔甩色,打磨光滑沒有瘕疪,兩面都有圖案,每一粒珠仔的大小和厚度也不一樣,即係難度都唔同,更堪玩味。




我原以為串珠玩具會附送一枝木針,點知係一條鞋帶,仲擔心瞕瞕玩唔到,但出乎意料佢handle到。見我示範過一兩次後,佢已穿得有模有樣。開頭試過穿極都穿唔到,發脾氣掃晒d珠落地下。由於我最唔欣賞別人發脾氣,所以一去到佢快要脾氣戈個位,我就善意提出話「不如媽咪幫下你」,跟住就慢動作地示範給他看。因此佢知道了可以讓媽咪幫忙,於是打後幾次佢穿唔到,就叫嚷「媽咪,@#-¥€*%珠珠呀!」@#-¥€*%是一連串bb話,但佢講得出d關鍵字,令人足以明白佢既意思。


然而,在提供幫忙既同時,我對他說過「試另一粒」,因為d珠珠係有厚有薄,有大有細的,肯定是又細粒又薄的易穿。這些遊戲根本沒有分輸贏,取易而行也不為過,即使是取巧地完成一半,總比發脾氣放棄一切要好得多。瞕瞕亦能明白我所指,佢穿呢粒唔得會試下第二粒,穿第二粒唔得佢又再試第三粒,試得多了他技巧也純熟了,慢慢地他可以自己穿起一條頸鍊了,中間過程沒有再發脾氣,我也為他的改進而感到萬分高興。





此情此境,我想起龍應台的一本書<孩子,你慢慢來>,書名和題辭正符合我的心情寫照。




我,坐在斜陽淺照的石階上,望著這個眼睛清亮的小孩專心地做一件事;是的,我願意等上一輩子的時間,讓他從從容容地把這個蝴蝶結紮好,用他五歲的手指。孩子你慢慢來,慢慢來。(節錄自孩子,你慢慢來)







17 則留言:

  1. 請問圓柱個SET玩具,每條柱重量有別嗎?
    我打算買,但選擇太多。不知質量。

    回覆刪除
    回覆
    1. http://item.taobao.com/item.htm?id=12530204105
      有呀有分別,因為是實木,所以體積愈大就愈重。
      無錯淘寶有太多選擇,我都睇左好多家,最後先鎖定了這家,質量真的沒任何問題。

      刪除
  2. 第一SET有冇味呀? 我又想淘添

    回覆刪除
    回覆
    1. http://item.taobao.com/item.htm?id=12530204105
      完全唔怕有味,對我黎講,有味=有毒,一定不會介紹給別人

      刪除
    2. 多謝你好介紹, 立即入貨先

      刪除
  3. 嘩,小朋友玩呢D 好呀,好益智,巨龍返 PG 都有玩,好開心呢 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,因為我們沒條件上playgroup,所以自行安排d教材俾瞕瞕體驗下呢!

      刪除
  4. 嘩~正! 我都想搵第一套, 但淘竇實在太多~ 一於跟你哩間~
    至於串珠, 其實係要用鞋帶架, 就香港考幼稚園既準則~

    回覆刪除
    回覆
    1. 真心覺得依套教具造得好精細,好幸運我入戈套質量完全無問題。因為我都睇過其他店有d賣家反映個窿造得細左,圓柱體根本塞唔入,有d又話有刺,terrible-___-"
      唔講唔知,原來準則係要用鞋帶,咁你認為鞋帶難度高d, 定木針?

      刪除
  5. 正,瞕媽好介紹!我仲以為要大啲先玩到串珠,原來瞕瞕已經玩到!等我都淘先!thx

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都以為要到大個d先玩到,畢竟是考k1的內容之一。都見過d case,三歲考生做不到串珠仔,但並非佢唔夠叻,只係佢之前無接觸過,不知所措而已。所以如果可以的話,俾佢地提早試下也不是壞事

      刪除
  6. 我想請教, 咁平時小朋友玩入形狀算唔算同一類?
    我反而有興趣個串串遊戲喎
    但蛇仔明成日都用啲另類方法玩遊戲, 担心佢唔知又會點用呢

    回覆刪除
    回覆
    1. 算呀,其實圓柱體插座,串珠仔,入形狀都係「精細動作」「認知」戈類。但入形狀又有好多種,有一塊平板的,有立體入箱的,也有一粒野突起俾小朋友用食指母指揸住的。
      我明你講既「另類玩法」係點,因為我都見過朋友個仔用一個好特別的方法玩串珠,我覺得佢好有創意,有創意咪好囉,你應該開心都黎唔切,駛鬼擔心咩。。。

      刪除
  7. 穿珠仔係香港考幼稚園好大機會出現嘅遊戲,我呢排都特訓緊燒腩仔,好彩佢都當玩無當係苦差,但有D難穿嘅佢都會穿唔到就叫我幫佢穿

    回覆刪除
  8. 穿珠仔一仔最初無興玩,收埋了好耐,似乎要重出江湖訓練番一仔先去面試K1!
    有無比入形狀及手抓板暲暲玩?
    你地幼稚園会有蒙特梭利教嗎?原本有一間一仔可以去面試,但学校在d樓的平台,返学放学要搭电梯,被一仔爸否决了不去面試,嗚嗚嗚!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哇,我而家先睇到你既留言,但我決定照覆你!
      可惜你既問題同時間有落差,瞕瞕已經兩歲兩個月,不太玩入形狀和手抓板了。但佢之前好鍾意玩的(1歲半開始玩)
      我地可以直升既幼稚園唔係蒙特梭利架,反而係一間傳統學校。
      不過蒙特梭利係可以在家進行既。

      刪除