網頁

2014年10月3日 星期五

非預期進度

本來我以為瞕瞕在一歲過後就會識行,所以當初諗住入托前(即7月21日前)帶佢出去影很多戶外寫真。


可惜時光一躍去到10月,瞕瞕在這方面的進度幾乎停滯不前,甚至倒退,不但使我的攝影計劃泡湯,而且我們又開始擔心他了。


雖然他在一歲三個月零十日那天第一次放手行,但他想行的意願始終不高。身邊的人叫我用玩具或食物引佢行,佢就只會迅速地爬過來。拖住佢隻手可以行得好地地,一放手就跪喺度或坐喺度,唔肯再行,問佢點解,佢係咁拍心口話「怕怕」,我地估佢極大可能在托兒所跌親。 


當然我相信佢機能上是沒有問題的,不過每次看到人地d小朋友已經跑跑跳跳,我心裡都感到唏噓,點解瞕瞕明明識行都唔行,99仲話「咁爬法要爬到幾時,唔通成世都係咁爬。。。」更加令我納悶不已。


Blog媽們你地話我點好?


與此同時,瞕瞕在語言方面卻又以另一種非預期進度發展緊。根據正常進展,幼兒在歲半能講出五樣有意思的東西,例如:貓貓,狗狗,波波,車車,餅餅已是達標。


記憶中瞕瞕在一歲兩個月的時候都做到以上所指,現在接近一歲五個月的他,可以講一些音節較為複雜的東西,前幾天他學識了奇異果和士多啤梨,發音是「提朵」和「知多啤」。即使發音仍不太準,但佢每次都會自我調整,讓發音逐漸趨近原形,明顯地不斷有進步。


老公話覺得瞕瞕最得意就係成日話「爸爸喺度」「嫲嫲喺度」「媽咪邊度」,而我覺得佢最得意係會將玩過既野放回原位,還一本正經地說「擺返好」。


我在淘寶買過一套bb衫,包裝非常精美,附送了一個連衣架的有拉鏈的透明膠袋,而家變了瞕瞕的新玩具,他將一些小玩意(車仔,積木之類)放進膠袋,拉上拉鏈,提著衣架fing 來fing去,一面話「袋啊,街街啊~」。


剛剛過去的煙花節,我地帶瞕瞕睇左一場,教佢叫煙花做bom bom,於是整個晚上佢都指著夜空,興奮地大叫「bom bom喺度,bom bom靚靚!」喺度和靚靚是他自己加上去的,由此我知道他其實明白了不少詞語的配搭使用。


只要是瞕瞕認識的東西,他都會開心地叫出來。我試過開YouTube 播一首叫做Alphabet song的歌給他聽,首歌內容大意是"A for apple, B for ball, C for cat, D for dog, E for elephant, F is fish, G for gorilla, H for hat, I for igloo, J for juice..." 瞕瞕邊看著畫面,邊順序地自己指讀出「apple, 波波,貓,汪汪,er~(模仿大笨象叫聲),魚,馬騮(佢將猩猩誤認作馬騮),帽帽,(igloo佢唔識所以無講),橙汁」。那一刻我有些驚訝,佢好似做緊即場中文翻譯配音咁,哈哈。


對答方面更有趣了。
你錫唔錫媽咪呀?
錫錫。
你叻唔叻呀?
叻。
咁媽咪靚唔靚呀?
靚靚。




諸如此類啦,佢而家識同我傾計,我多左個傾訴對象,生命充滿了意思。


11 則留言:

  1. 人地話講野快就學行慢,我見好多bb又真係喎!瞕瞕講野好叻呀,所以遲少少學行,我相信當佢ready就會多啲行。而且既然機能無問題,只係遲早嘅事,媽媽唔使擔心呀!我包包係相反,好快行但講野唔叻,所以每個bb都有過人之處呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. Agree。 一仔都係快行但講野唔叻。
      我地唯有耐心等待及相信!
      如果怕跌,可以試下係床上及playmat 上試,每次來回各三四步,或扶住sofa都得。

      刪除
    2. 謝謝Iris, 我身邊既人的小朋友絕大多數係學行先,平均一歲就識行,所以都幾難明白我

      刪除
  2. 人人叻既野唔同, 瞕瞕講野叻, 又乖仔, 你唔好太擔心, 佢可能未夠膽放手行, 俾多D鼓勵佢:)

    回覆刪除
  3. 我返playgroup 個老師話係因為個大脾仔啲肌肉唔夠强, 做多啲大肌訓練, 例如誇過障礙物, 或上樓梯
    加油呀~相信瞕瞕好快跑跑跳跳~

    回覆刪除
  4. 用嘢引佢行未成功,好可能係因為呢一刻,爬對於佢嚟講係最快最安全。比佢多活動,蹲下起身,拖手行,企住玩,練好肌肉同平衡感,慢慢就會放膽行。即使爬,都係好好㗎活動,我相信你明白嘅!加油啊!期待瞕瞕自己行㗎一日! :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,瞕瞕既個性好穩陣,佢一定要完全ready好先至肯放手,其實都好既,佢一行就行得幾穩

      刪除
  5. 瞕瞕識講咁多野,好叻仔!行方面唔駛太擔心,遲早一日自然會夠膽行的!

    回覆刪除