網頁

2014年10月24日 星期五

托兒所正式開課一個月記錄

瞕瞕就讀的托兒所辦學理念很好,令我們放心把瞕瞕交給他們培育。每個星期五都會派手冊,等家長知悉孩子被安排的教學內容,還有一個表格,詳列其情緒行為表現,讓家校雙方互評。


正式開課一個多月,手冊派了五次,呢篇blog總結一下。


首先是「紀律整潔記錄」,五個星期以來的表現都一樣:




-喜愛來所,不哭喊(表現佳)
瞕瞕一直都無乜點喊,前段日子在分離那一刻佢有些不捨得,會喊幾聲,但很快就平伏了情緒。而家佢超鍾意返學,成日話「阿姨度」,「帶返學」,一返到去就也不回地拖住阿姨入課室,完全沒有拖拉糾纏。我地去接佢的時候很興奮,睇得出佢又度過了愉快的一天





-對人有禮,會說早晨、再會、謝謝(表現佳)
從一開始的懵懂,到揮手示意bye bye, 再到現在大聲同人講「bye bye」,長大了很多。我地而家用巧虎教材教緊佢講早晨,多謝和晚安,佢有意識講,但發音未準確,正在調整中




-能將用過的東西放回原處(表現佳)
瞕瞕算係有手尾,玩過乜都會歸位,話「擺返好」。床頭長期放著三隻公仔,分別是米奇,咩咩和巧虎,佢會視乎心情去親下d公仔,玩到眼訓時佢自己一個個放返好,先至訓。呢樣真係好得意,因為佢並不會攬住d公仔一齊訓,而係一眼訓就放返d公仔去原來個位度,可能係覺得公仔都要訓呱。



試過有日朝早幫佢穿好鞋襪,準備出門口了,點知佢突然走返轉頭,我地仲以為佢扭計唔想返學添,原來佢發現廳間有個櫃桶拉左出黎,於是便走埋去泊返好,小臉上還露出一副滿意的神情。


多少有d似係天生,瞕瞕對亂左序既野好敏感,一定要整返好先至安樂,所以我都估到佢在外面的表現係點


-對小朋友友愛互助(表現佳)
書話,處於這個月齡的小孩未係好識同其他小朋友交流,都係傾向自己同自己玩。所以這項主要是看他會不會爭玩具,咬人之類。


瞕瞕尚算斯文,即使佢未係好識「一齊玩」的概念,都唔會攻擊其他小朋友既。有些小朋友其實是想表示友好,但由於不懂拿揑力度,可能想「摸」下人,便變成「打人」。呢方面我地都有教過瞕瞕,方法是叫佢摸下攬下d公仔,一如我地所料,佢一野便拍落去,我地捉住佢手仔,控制佢的力度「慢慢黎」「細細力」。經過多次的練習,瞕瞕現在已可以溫柔地撫摸我的臉龐和頭髮。佢一d都唔粗魯,從不扯我的頭髮。


也許有人會覺得奇怪,點解我會俾瞕瞕玩公仔,係咪有d乸型。其實這跟柑媽的出發點一樣,不久前她買了套廚房玩具俾柑B玩,係想小朋友從中學習一個模擬既情境。只要戈樣玩具有意義,何必拘泥于男女之分?




-排隊快、靜、齊,走路不爭先(暫未評分)
很抱歉,由於瞕瞕未如同齡小朋友行動穩健,所以班主任不安排他跟同學仔一起搭膊頭排隊。但這又不代表他不乖,我相信他一樣會乖既。

老老實實,瞕瞕在大動作發展方面,真的慢過別人,而這不是他的錯。往後我會努力幫助他增強肌肉鍛鍊,期待有所改進。


-午睡能安靜,姿勢正確(表現佳)
咩叫午睡姿勢呢?哈哈,我都唔係好明。跟其他家長傾過,估計係屬於指令類,阿姨叫眯埋眼就眯埋眼,叫蓋好被子就蓋好被子,乖乖睡吧。

值得安慰的是,瞕瞕由細到大都唔怕忸眼訓,也不需要暗訓。他一感到睡意,便會哼歌仔氹自己訓





-吃飯時有規矩,不太快或太慢(表現佳)
呢一part我深感托兒所訓練得好,在這麼短的時間內,佢已學識用開口杯飲水,仲識得端起飯碗飲湯。
托兒所膳食安排營養豐富,瞕瞕比較有胃口,通常都會跟著大夥兒把食物吃清光。


可是他在家裡吃飯卻不乖,令人非常勞氣




-上課能留心(表現佳)
班主任話瞕瞕適應力強,迅速融入了新環境,一靜下心來就吸收到許多新知識。她的一番話令我想象到瞕瞕專心地玩玩具,聽故事的畫面。不論何時,他專注的神情是最吸引的




接著分享教學內容。瞕瞕很幸運有托兒所讀,如果放在家裡,父母都要上班,長輩又只會以照料他的生活起居為主,一定不及托兒所學得多。


Week1(9月22日至9月27日)
認物:玩具箱和小熊 
英文:A
數數:1-5
識數:紅色
兒歌:玩具箱,親小熊
唱遊:小豉歌

Week2(9月29日至10月4日)
認物:小皮球
英文:B
數數:1-5
識數:紅色
兒歌:小皮球
唱遊:小鼓歌


Week3(10月6日至10月11日)
不詳,忘了記低,估計學了個C字

Week4(10月13日至10月18日)
認物:積木
英文:A-C
數數:圓形
識數:1-5
兒歌:積木多
唱遊:玩具汽車


Week5(10月20日至10月25日)
認物:餐具
英文:D
數數:1-5
識數:「1」的認識
兒歌:小寶寶,用餐具
唱遊:三輪車




我覺得托兒所已教得很多野了,當然識唔識又係一回事。總之我是個懶媽媽,在家中幾乎從不教他ABC123,打算由托兒所代勞。我享受用有限的時間同瞕瞕在繪本世界裡遨遊。














5 則留言:

  1. 吃飯個part學識用杯飲水、用碗飲湯,你話託兒所教得好及其他辦學理念好>真係非常好,我諗一仔果間幼稚園”希望”小朋友要係屋企学識先,其实我地家長都希望,但有時候学校老師有经验,小朋友係学校真係学快好多!

    回覆刪除
  2. 瞕瞕真係好叻仔,各方面表現都咁好,淨係有心尾肯主動擺番好啲野,我都唔知點教肚B >"<

    回覆刪除
  3. C 琪,瞕瞕真係好乖乖呀,淨係冇忸過眼訓已經一流啦。
    巨龍好細個果時,在我們家次次都忸眼訓架 (但在爺爺麻麻家又冇喎...=.="),所以果時我成日在BLOG裡講巨龍的忸眼訓情況,我都真係好怕忸眼訓的BB......不過好彩,大概11個月左右時佢再冇忸眼訓了....依家回想昔日巨龍忸眼訓的情況,真係諗起都怕...所以瞕瞕真係好好好乖呀~~~

    回覆刪除
  4. 同意, 學知識呢啲留返俾學校, 我平日都只係掛住玩多, HAHAHAHA

    回覆刪除
  5. 瞕瞕俾我感覺係一個好溫柔既bb :)
    似足c琪你呀

    回覆刪除