網頁

2014年12月2日 星期二

18個月大語言能力

在幼兒各項能力發展當中,我覺得語言這一項是最令人驚喜的,因為它代表了其思維,也迅速拉近了大家之後的關係,當瞕瞕一開始學識表達自己,和各種訴求之後,我地已將佢當係一個人仔,而不再是一個乜都唔識的bb了。
 

歲半兒童保健的內容有:度高,度重,頭圍大小,打針,外加這幾個問題:出牙出成點?行路行成點?講野講成點?


瞕瞕用實際行動代我回答了最後一個問題,他首先禮貌地叫醫生「早晨」,隨即就指住醫生張書枱上面個食物金字塔圖表,興奮地大叫「有apple」「飯飯」,他還發現窗邊上種了一盆植物,直呼「有花花喎」,甚至見到這盆栽中有魚(真好眼力!栽種的盆子是透明的,裡面的確養了幾條魚毛,游來游去)窗台的另一邊則放了一隻Snoopy擺設,瞕瞕認出來,說「汪汪」。


這些都是他自己主動講,而非有人問他這是甚麼東東。因為我每帶瞕瞕去到目的地,例如遊樂場,放他落地玩之前,都會率先跟他說「呢度係邊度呀?等我地描述下個環境先,係遊-樂-場喎,你睇戈邊有滑梯,在千秋,有搖搖馬,有好多小朋友一齊玩,有哥哥玩緊踢波波,有妹妹玩緊踩車車。。。」其他場境如醫務所,超級市場,碼頭,巴士站等亦然。


瞕瞕都算留心聽我講解,我這樣做是希望瞕瞕習慣每去到一個新地方,細心留意下現場環境,籍此培養他的觀察力,刺激他開口講野。目前都頗有收效。
 

臨走時我同醫生講聲「唔該晒」,瞕瞕又醒目地跟住我講「唔該晒」。醫生話佢發展得好好呀,不過奀左d,10.7kg,80.3cm


瞕瞕也會將熟悉的詞語組織成句,我聽佢講過的有
「我要玩呀」
「我要走呀」
「我要訓覺」
「我要奶奶,快d喎!」
「我要洗手,洗呀洗呀洗」
「我要擺戈度」
「bb要揹呀,bb會喊架」
「我要。。。」幾乎凡事都以「我要」開頭,難怪專家說過,小孩子的哲學就是「我的哲學」,一切都是自我中心。




Ps 呢個階段既小朋友,發音真係好搞笑。




19 則留言:

  1. 回覆
    1. 我都覺^^
      我永遠都會記得佢唔標準發音既可愛之處

      刪除
  2. 瞕瞕講野真係好叻!
    最後啲發音好攪笑呢

    回覆刪除
  3. d發音真係好搅笑,如果無媽媽翻譯,我真係估唔到呀!!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 當瞕瞕講住同一樣野既次數多左,有時咁啱會配合埋d情境出現,加上佢本身亦不斷地調整緊d發音,我先知道佢講緊乜野,例如「哈糊」,原來係「開門」。。。但有d真係好難估,我到而家仲未聽得明,都係估估

      刪除
  4. 我覺得每個媽媽都係bb 嘅天生翻譯機, 只有媽媽聽到bb 講乜
    蛇仔明又係, 佢講嘅嘢得我聽明, HAHAHA

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀, 所以瞕瞕每次BiLiBaLa時, 身邊的人就會問我: 佢講緊乜野呀?
      好似我有責任一定會聽得明咁, 哈哈哈

      刪除
  5. 暲暲講嘢真係好叻好叻﹗最叻係唔怕生,會主動bilibala講嘢,無怕怕醜醜咁走咗先開聲

    回覆刪除
  6. O仔剛12個月大,開始逐步講野,真的讓人好開心的一個階段!

    回覆刪除
    回覆
    1. 到O仔再大少少,可以同你對話時,你會更開心!^^

      刪除
  7. 瞕瞕講嘢好叻呀!要奶奶仲識講"快D喎",哈哈!

    回覆刪除
  8. 好羨慕瞕瞕咁唔怕生保呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 都會怕醜ga, 但男仔又比女仔好少少

      刪除
  9. 瞕瞕好可愛呀.....d bb 話真係好有趣,哈哈~~~
    巨龍叫巧虎做「雅虎」,我每次聽到都笑左.....XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 瞕瞕有個階段叫巧虎做「豆腐」,我笑到噴飯XD

      刪除
  10. bb講野真係好可愛架! 你有冇錄低佢呀! 錄低佢感覺傳神d,將會睇番實好開心~~ ^^

    回覆刪除