網頁

2014年12月10日 星期三

Terrible two提早來臨?

近日瞕瞕性情有變,特徵包括:1)唱反調,2)扭扭擰擰,3)佻皮搗蛋,4)暴力。。。等等,我懷疑歲半的他是不是提早進入了terrible two?起初我只是靜觀其變,不久後從托兒所派回來的手冊,表現由全佳變成一半佳(即一半不佳),使我的疑惑得到證實-____-


逐個point分享下瞕瞕d曳野,究竟係咪同一個階段的小朋友唔多唔少都會係咁?


1) 唱反調
配合語言能力,我地知道瞕瞕成日唱反調。叫佢企0係度著褲,佢講一聲「坐呀」就直接坐左0係度;叫佢快d訓覺呀,佢就話「我要走呀,我要玩時」說時遲,那時快,真係爬落床走返出廳的;叫佢遞d野俾你,佢會一手拋在地上,話「唔要呀!」總之叫佢做一樣野,若然佢知道相反意思,一定一定會做相反既事情出來。




仲經常指鹿為馬,見到猫的圖片話汪汪,見到狗的圖片又話係貓。。。佢絕對識分辨的,有時又叫下嫲嫲做妹妹,叫daddy做哥哥,叫哥哥做弟弟,我估佢都係貪得意,想見到我地錯愕個樣呱。


睇書話唱反調呢家野,係接近兩歲的幼兒學習「say no」的權限,但可惜呢個做著相反指令既行為,絕對不利於k1 interviw,但願terrible two早來早去。




2)扭扭擰擰
一如其他幼兒,一識企之後就唔肯乖乖就範俾你換片,之前仲可以求其俾d野佢在手,例如藥膏和濕紙巾,引開佢注意力。而家佢要求愈來愈高,堅持要自己撕開尿片張貼紙,係咁話「要meet呀,要meet呀」,如果佢真係咁神心幫手就好,但佢撕開張貼紙後係唔會俾返條尿片我,我都覺得算了,去攞過第二條尿片就算,但佢見狀又遞返條尿片俾我「拿,拿」,當我想接手時,佢又收返埋,仲哈哈大笑,然後又再扮遞俾我,繼續捉弄我。好在瞕瞕已戒左屎片,否則咁扭擰法都幾麻煩。  


一聽到叫佢洗白白,就好似玩捉迷藏咁走左去,愈走愈遠,當你捉到佢,佢就會sir落地下,化身做一條軟皮蛇,抱不起來。送佢返學時都係咁,一出lift口,佢就突然放軟手腳,雙膝跪地,繼而親吻土地。佢明明係好鍾意洗白白和返學的,係都要特登扭擰下。




去街又係咁,好細個戈時,佢一知道我地話去街,就即刻飛奔過來,從鞋架上拿下自己的鞋襪,再爬在大人膝頭上等人幫佢著。而家呢,叫極都唔過黎,即使著好晒鞋襪,都突然行返入廳話要玩玩具。接放學時亦然,阿姨從走廊盡頭拖住佢行緊出黎,佢一見到我地就往回跑,阿姨便強行拖佢出黎,經過每一間課室門口,瞕瞕都伸個頭想要走入去,又或者行行下停0係度,扮睇牆身上的公仔圖案,拖極都唔走。從來都只有小朋友扭計唔肯返學,但瞕瞕就好似唔捨得放學咁。


幸而身邊所有人都明白(包括托兒所阿姨和99都明白),呢d扭擰行為是一個過渡階段而已,並不代表佢本身唔鍾意做戈樣野,更唔係佢天生性格如此,所以都唔會太放在心上,仲會調戲下佢,「哦,你唔返屋企,咁daddy媽咪走架嘞~」瞕瞕見我地行遠了少少,阿姨又作勢抱佢返入裡面,便著急地大叫:「我要返屋企!我要返屋企!」




3) 佻皮搗蛋
屋企既玩具,瞕瞕都大致掌握到一個正確的玩法,跟住就開始黎料啦。佢會將d細細粒既積木,放在撈魚網中,大力一揮,粒積木便呈拋物線咁飛左出去,呢個玩法都幾有創意,不過d玩具配件經常被佢飛到成屋都係,甚至丟失了。




關於佻皮搗蛋方面的事件實在太多了,有些很零碎,例如他會將d餅碎曬在自己的頭髮上,再捽勻佢;將頂帽蓋在臉上而不是戴在頭上,盲中中地行幾步跌低;阿嫲睇緊電視,佢會拿起茶几上的電視關掉它;我在廳傾緊電話,佢又會用手指cut左你線。。。諸如此類,實在太多,不能盡錄。


我唔知道需唔需要糾正佢,畢竟同樣一件壞事佢好少做第二次,因為佢好快又再嘗試做其他壞事><


4) 暴力
暴力通常同情緒和發脾氣有關。呢樣真係要嚴加管教,以免佢無情力傷害到別人,或者給人一種不好的感覺。


以前瞕瞕超錫佢d米奇,羊咩咩和巧虎公仔,但而家成日蹂躪佢地,一捉住米奇和巧虎條尾,就丟到老遠,仲嫌唔夠遠,再丟得遠d。於是我就收埋佢d公仔,話無左,因為佢唔鍾意你咁對佢地。瞕瞕覺得好傷心,求我攞返出黎俾佢。反覆告誡之下總有改善。





有次我湊近點看他,他無端端打我一巴,我便用返同等力度拍他,他起先一陣不知所措,我同佢講你都會痛係咪,下次你想摸人時,要細細力,說時我溫柔地撫摸他的臉龐,他釋然了,學我講「細細力」,溫柔地摸我。

老公買左塊神奇畫板俾瞕瞕,枝畫筆係連住條線安放在一個坑位中,瞕瞕攞唔到枝筆出黎,就狂拍塊畫板,拍到砰砰作響,明顯發脾氣。但小朋友大多聽不進任何否定語句,此時若說「不可以拍呀,做乜你成日都發脾氣呀」,根本起不到作用,要說些積極的意見。嫲嫲用一句簡單的話制止了他:「傻豬!你扯住條繩拉枝筆出黎咪得囉」。瞕瞕恍然大悟,照住阿嫲講既方法做就消氣了。




我睇過書,話要令小朋友不發脾氣,首要是「掌握小朋友的尺度,在臨界點爆發之前,協助他解決問題」。這個句子是不是很玄妙呢,甚麼叫做掌握其尺度?開頭我都諗唔明,後來透過畫板一事和99的處理方法,使我突然有了一種覺悟。


為了讓瞕瞕練習手口動作協調,我將他愛吃的藍莓放在碗中,由他自己拿著匙羮舀起來吃。起先瞕瞕舀不到,還想發脾氣翻碗。我對他說:「你放粒藍莓在匙羮上,再放入口,咪得囉!」猶幸瞕瞕理解力非常不錯,在沒有示範給他看的情況下,他也能完全明白言語中的提示,他用一隻手拿起粒藍莓,放在匙羮上,再用另一隻手拿著匙羮放進口中,成功了。


這就是所謂的「臨界點」「尺度」「協助」的意思了,要掌握到孩子的尺度,真的要對他們傾注多點關注,盡力去了解他們,而且也不建議直接替他們做,而只是「協助」他們解決問題就好了,這樣做的目的,是為了將來在面對不同問題時,不要用發脾氣的方法去解決,否則一而再,再而三,脾氣很快就愈來愈壞,而要自己想想方法,或向旁人請求協助。


10 則留言:

  1. 好驚呀好驚呀好驚呀好驚呀~~~~
    好怕 "Terrible two" ><"""
    我見好多卜友仔的小朋友都有Terrible two的,巨龍的堂兄上年都有,好可怕.....哇.......><""""""""""""""""""""

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔怕唔怕,我深深地感到,巨龍是一個早熟的孩子,佢會體諒你的:D

      刪除
  2. 我覺得呢,早講嘢同講嘢叻嘅小朋友,trouble two好似特別來得快,不過暫時睇暲暲嘅都係小兒科,而且佢似係想試你哋反應多過真係搗蛋,遲D隨住佢嘅理解能力越來越高,佢會慢慢將行動升級甚至駁咀,媽媽要加油呀﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 我就覺得呢,同時早學行和早講野的小朋友,terrible two好似特別容易渡過,甚至令家長不察覺到有terrible two呢樣野,因為佢地性格中有早慧因子存在.而瞕瞕係早講野不過遲學行,所以不是這一類,terrible two必然會來臨也是意料之中,而家只是一個開端,唔敢想象升呢之後會點樣,目前都係見步行步,見招拆招

      刪除
  3. 瞕瞕一落以黎都咁乖,我以為terrible two魔咒唔會黎添 @@
    真係一下子就性情大變架?希望瞕瞕快啲過渡,變番乖乖啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 係,真係變得好突然,使我一下子措手不及,而家佢依然咁曳,不過已有招數應付他了,而且我都要開始諗定將來的招數

      刪除
  4. 我覺得瞕瞕係想吸引大人既注意,所以會做D令大人有大點反應的事呀!
    佢真係一個好聰明既小朋友~~ 其他BB咁上下年紀時仲係一舊飯咁呢~~ ^^!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 瞕瞕戈種聰明,係作弄人地戈種小聰明呢,哈哈,他猶如一隻小惡魔

      刪除
  5. 原來小朋友聽不入否定句架?学到野了,謝分享!
    嫲嫲的方法好work呀,再次多謝分享!
    希望Terrible Two 快d走!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,要儘量收起「唔好呀,咪搞呀,唔得呀」戈類言語,直接改成「小心呀,危險呀!」這樣的意識

      刪除