網頁

2014年12月16日 星期二

瞕瞕19個月大

每個月的14號,就是瞕瞕又長大了一個月的日子。一歲之後既幼兒,身體方面既成長會放緩腳步,即係話,之前本身生得細粒,依段時間亦唔會特飛猛進。下一次的猛長期機會,分別會在升上小學和中學的時候。


瞕瞕而家重11kg,高83cm,唔算太失禮,不過有個問題,就是前囟門尚未完全閉合,兩個月後要繼續返去保健醫生度複診。
 



1)進食
乖左,20分鐘內可以規矩地食晒一碗飯,不需要玩具,只需要一張紙巾,瞕瞕由頭到尾就係揸住張紙巾,抺走跌出黎的飯粒。


早晚飲8安奶奶,依然用奶樽,因為瞕瞕要訓喺張床度嘆奶,如果用杯,貪玩的他,有危機倒瀉到成張床都係。




每天進食三份水果。瞕瞕鍾意食蘋果,香蕉,雪梨,橙,藍莓。蘋果和雪梨都會搞蓉,其他切成一粒粒俾佢食。


自從迴避了導致過敏的食物,eg. 雞蛋,深海魚,皮膚紅疹問題消失了。


2)睡覺
8pm捉佢上床,7am起身。自從識講野,開始多事幹,一陣又話要起身玩,一陣又問媽咪daddy嫲嫲去左邊,一陣又話你知張床單有花花/星星圖案。。。直至問到自己累了,便自言自語地說「黑嗎嗎,我要訓覺」說完便轉身睡去。




日間會在托兒所午睡兩小時。


3)Potty training
已成功戒屎片兩個月。尿片未打算幫佢戒,起碼過左依個冬天先,除非佢自己識表達。




4)大肌肉(體能動作)
來去自如,步履自然,曾經擔心過的外八字腳問題,最終在行穩後自行調整好。識徒手蹲下,企返起身,倒後行,轉圈。


但就未識扶住行樓梯同跨過障礙物,可能我地少俾機會佢,讓我想想可以點樣訓練。


5)小肌肉(精細動作)
擰樽蓋,擰藥膏蓋,串珠仔,疊積木,拉鏈,除鞋除襪都ok,甚至識啪我部iPhone旁邊的靜音鍵,玩貼紙唔怕黐來黐去甩唔到手整爛晒,手指都幾靈活,用匙羹筆野食的能力也在進步中。




6)認知
特別喜愛玩配對遊戲,即係手抓板,入形狀戈d,雖然某些形狀較難的佢會塞唔到入去,但起碼會放在相同圖案上。



認顏色亦然,雖說不出是甚麼顏色,但會將相同顏色group埋一齊。



對生活日用品的用途瞭如指掌,除了電話用來聽,梳用來梳頭等,也知道了耳溫槍用來探耳仔,打開雨傘是因為「落雨」。我只係在佢面前用過一次個gip,自此佢就成日走埋去,拍個gip,話「箱箱,開左佢」,又學我轉個密碼鎖,一邊轉,一邊喃喃自語「轉轉,1234,123。。」佢鬼咁認真個樣真係超搞笑。


對數字明顯感興趣過英文字母,呢樣留返下次開blog再講。


7)語言
能表達自己的需要和感受。例如「我要食飯/訓覺/痾屎/坐車/去街。。。」「怕怕/嚇死我/痛痛/辣辣。。。」辣辣是因為佢之前係咁搞個暖爐,便用苦肉計辣佢隻手仔,警惕下佢。


努力地描述眼前所見的一切,組織句子的能力令人驚喜。在最近的一個星期天,帶了瞕瞕去公園玩,佢見到有個妹妹仔吹緊肥皂泡,泡泡隨風飄起,在陽光下閃閃生輝。瞕瞕用六個字去形容這個景象「有風喎,波波飛」


佢歡快地走來走去,見到個阿姨拿著水喉噴花,好奇地停下來觀察,指住話「噴水,噴花花」




簡單對答如流,等待你問我很多個為甚麼,期待與你談天說地的一天。


8)情感
學其他blog友咁,首次增加「情感發展」一part。


瞕瞕而家成日撻人地人朵,如果我鬧佢,佢會喊住搵daddy,如果daddy鬧佢,佢又會搵媽咪的了,佢暗想有人幫佢撐腰。


喜歡被讚賞和被禮貌對待。一讚佢,積極度就會加強N倍,學習能力也迅速提升。


瞕瞕肯分享零食給我們時,我們會非常開心地說「多謝你」,當瞕瞕幫手做d野時(例如丟垃圾,遞野),我們也會由衷地說「唔該晒你呀瞕瞕~你真係好幫得手」。由於瞕瞕吸收了這種愉快感受,所以佢都會自覺地說「多謝你」和「唔該晒」^^


我地成日問瞕瞕「你錫唔錫我呀?」佢之前會爽快地答「錫~」而家佢會撲過來,用小手捧著你的臉龐,深情地給你送上一吻,直接用行動去表達他的愛意。



10 則留言:

  1. 11kg都唔算奀喎,感覺上澳門啲check up好細心, 連前囟門都會跟進, 香港健康院啲姑娘一定冇跟咁足
    暲暲除咗語言發展好, 佢組織力, 觀察力,繼想力都好好, 有風波波會飛, 呢個好勁呀

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝蛇仔媽都睇得起瞕瞕呀, 因為我地在衛生中心保健時, 係見左姑娘, 再見醫生的, 醫生會按照佢應該檢查的內容去follow up, 全部野都有SOP(standard of procedure)

      刪除
  2. 暲暲各樣發展都好好,媽媽你湊得好好呀﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝艾菲讚賞. 一個孩子的成長和進展, 在我心中是一張藍圖的, 並不是說我要去追求佢有d咩進度, 而係我會關心佢發育得是否理想, 是否有某些方面需要特別追返, 就好似你留意到燒腩仔既小肌肉可能一般, 所以幫佢加強特訓呀

      刪除
  3. 瞕瞕身心發展都好好呀, 叻叻!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝Krystal, 水晶梨都叻呀, 點解你好似好耐無出blog咁既, 係咪仍忙碌於interview呢?

      刪除
  4. 11kg 83 cm,非常好呀!瞕瞕各方面發展都非常好,我可以肯定佢相比同齡小朋友識多好多,媽媽教得好!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝iris, 自從做了媽媽之後, 才知道要令一個小朋友身心全方面平衡發展, 真係要俾好多時間和心機, 大家一齊繼續加油啦

      刪除
  5. 瞕瞕好叻仔喔,樣樣都GOOD GOOD,抵錫 ^^
    " 8pm捉佢上床,7am起身" ,嘩,呢下真要讚,瞓得咁好,又係叻叻,我家巨龍九點幾十點先瞓架~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 是啊,因為瞕瞕好細個就已經係自行入睡mode, 所以他在睡覺方面一點也不難搞啊

      刪除